dc.contributor |
Darder Mesquida, Antònia |
|
dc.contributor.author |
Gómez Herreros, María Andrea |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-20T09:34:46Z |
|
dc.date.available |
2024-06-20T09:34:46Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/165768 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Fi de Grau desenvolupa una investigació empírica a partir de dades de
primera mà. En aquesta, es tracta la problemàtica de la desconeixença i falta de preparació
que presenta l’alumnat d’Educació Primària envers la menstruació, per tant, la pobresa
menstrual de l’alumnat. D’aquesta manera, l’objectiu principal que es planteja la investigació
és descriure el coneixement que té l’alumnat de tercer cicle sobre la menstruació. En aquest
sentit, la hipòtesi inicial és que aquest presenta una evident desinformació sobre aquesta
temàtica. Per a l’assoliment dels objectius i la comprovació de la hipòtesi, es duu a terme un
estudi de cas a un centre educatiu, en el qual s’aplica un qüestionari per, posteriorment,
analitzar les respostes obtingudes amb aquest instrument. Aquest és un qüestionari que ha
hagut de ser adaptat per a poder ser utilitzat amb els propòsits d’aquesta investigació. En
aquest sentit, els resultats recol·lectats confirmen la hipòtesi plantejada. Per aquest mateix
motiu, es presenta una proposta de millora per a minimitzar el desconeixement de l’alumnat
en relació amb la menstruació partint de la sensibilització sobre el concepte. En aquesta, es
mostren diferents projectes educatius sobre la menstruació, el desenvolupament de xerrades
entre iguals o la creació d’una biblioteca d’aula o de centre. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This document develops an empirical research using firsthand data. On it, the problem of the
lack of preparation and lack of knowledge presented by students of Primary Education
towards menstruation is discussed, therefore, the menstrual poverty of students. In this way,
the main objective of research is to describe the knowledge of third-cycle students about
menstruation. In this regard, the initial hypothesis is that the latter presents a clear lack of
information on this subject. For the achievement of the objectives and the testing of the
hypothesis, a case study is carried out at an educational center, in which a questionnaire is
applied to analyze the responses obtained with this instrument. This is a questionnaire that
has had to be adapted to be used for the purposes of this investigation. In this respect, the
results obtained confirm the hypothesis put forward. For the same reason, a proposal for
improvement is being put forward to minimize the lack of knowledge of students in relation
to menstruation, starting with awareness of the concept. This shows some different
educational projects on menstruation, the development of peer talks or the creation of a
classroom or center library. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Sensibilització |
ca |
dc.subject.other |
Pobresa menstrual |
ca |
dc.subject.other |
Menstruació |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Awareness |
ca |
dc.subject.other |
Menstrual poverty |
ca |
dc.subject.other |
Menstruation |
ca |
dc.subject.other |
Education |
ca |
dc.title |
Sensibilització sobre la menstruació a l’educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|