dc.contributor |
Verger Gelabert, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
Spinazzola Haber, Alessio Michele |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-20T10:40:03Z |
|
dc.date.available |
2024-06-20T10:40:03Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/165769 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El propòsit general d’aquesta revisió sistemàtica, consisteix en analitzar les mesures o els
programes de prevenció universal amb validesa científica adoptats a l'àmbit escolar per
prevenir idees o accions suïcides en infants i adolescents. Els programes seleccionats i
descrits són Good Behavior Game (GBG), Sources of Strength, Youth Aware of Mental health
(YAM) i Signs of Suicide (SOS). A més, s’ha fet selecció de dos programes de prevenció
selectiva i indicada per reforçar la importància de la multimodalitat de la prevenció d’aquest
greu problema. D’altra banda, s’ha considerat oportú reflectir de quina manera s’aborda la
prevenció del suïcidi infantojuvenil a les Illes Balears i es fa menció d’una sèrie de recursos
que s’ofereixen en l’actualitat. Aquest treball pretén ser d’utilitat com a recurs en cas que es
vulgui implementar un programa de prevenció als centres educatius o com a eina informativa. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The general purpose of this systematic review is to analyze universal prevention measures or
programs with scientific validity adopted in the school environment to prevent suicidal ideas
or actions in children and adolescents. Selected and described programs include Good
Behavior Game (GBG), Sources of Strength, Youth Aware of Mental Health (YAM), and Signs
of Suicide (SOS). In addition, two selective and indicated prevention programs have been
selected to reinforce the importance of multimodality in preventing this serious problem.
Furthermore, it has been considered appropriate to reflect on how the prevention of youth
suicide is dealt with in the Balearic Islands and also to mention some resources currently on
offer. This work is intended to be useful as a resource if a prevention program is to be
implemented in schools or as an information tool on the topic. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Adolescents |
ca |
dc.subject.other |
Infància |
ca |
dc.subject.other |
Prevenció Suïcidi |
ca |
dc.subject.other |
Intervenció escolar |
ca |
dc.subject.other |
Adolescents |
ca |
dc.subject.other |
Childhood |
ca |
dc.subject.other |
Suicide prevention |
ca |
dc.subject.other |
School intervention |
ca |
dc.title |
Programes eficaços per a la prevenció del suïcidi en infants i adolescents aplicats en centres educatius i com s’aborda el problema a les Illes Balears |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|