Educació Inclusiva o especial. Seguiment d'un cas real: síndrome de Down

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Servera Schmitt, Anna Catherina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-08-30T09:27:24Z
dc.date.available 2024-08-30T09:27:24Z
dc.date.issued 2024-08-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165974
dc.description.abstract [cat] Les persones amb discapacitats no sempre han estat incloses dins la societat. Sobretot durant les darreres dècades s'ha anotat un canvi remarcable d'intent de millora i és evident que per fonamentar el canvi s'ha de començar amb una educació inclusiva. Ens trobam davant la història de vida d'una persona amb síndrome de Down que ja ha passat per les etapes educatives i pel procés de transició cap a la vida adulta. El síndrome de Down no és una limitació, sinó una característica amb la qual conviu la persona. Per fer un seguiment del cas específic i detallat és necessari saber quines són les barreres i els facilitadors que es troba durant el seu dia a dia, per tant, s'han duit a terme una recollida de dades a partir d'entrevistes. Cal remarcar que totes les persones tenim el dret a la igualtat, a la participació activa i a un desenvolupament integral. Si hi ha persones amb barreres, se'ls ha d'adaptar l'entorn a ells i no són elles que han de desenvolupar habilitats per poder dur a terme tasques quotidianes. No som les persones que ens hem d'adaptar al sistema, sinó que el sistema s'ha d'adaptar a nosaltres. ca
dc.description.abstract [eng] People with disabilities have not always been included in society. Especially during the last decades, there has been a remarkable change in the attempt to improve, and it is clear that in order to base the change, it must start with an inclusive education. We are dealing with the life story of a person with Down syndrome who has already gone through the educational stages and through the process of transition to adult life. Down syndrome is not a limitation, but a characteristic with which the person lives. To follow up the specific and detailed case it is necessary to know what are the barriers and facilitators encountered during their day-to-day life, therefore, a collection of data has been carried out based on interviews. It should be noted that all people have the right to equality, active participation and comprehensive development. If there are people with barriers, the environment must be adapted to them and it shouldn’t be them who must develop skills to be able to carry out everyday tasks. It is not the people who have to adapt to the system, but the system has to adapt to us. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Transició a la vida adulta ca
dc.subject.other Discapacitat ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Facilitadors ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Transition to adult life ca
dc.subject.other Intellectual disability ca
dc.subject.other Barriers ca
dc.subject.other Facilitators ca
dc.title Educació Inclusiva o especial. Seguiment d'un cas real: síndrome de Down ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics