Proposta de millora per a la prevenció de trastorns del llenguatge i la comunicació en els ambients d’aprenentatge del CEIP Molí d’en Xema

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucía
dc.contributor.author Dalmau Fontirroig, Gaspar
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-08-30T09:49:42Z
dc.date.available 2024-08-30T09:49:42Z
dc.date.issued 2024-08-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165976
dc.description.abstract [cat] El Treball de Final de Grau es centra en una proposta de millora per dur a terme una prevenció dels trastorns del llenguatge i la comunicació a través de l’acompanyament i l’estimulació del llenguatge en l’ambient d’aprenentatge de menjalletres dels mitjans en el CEIP Molí d’en Xema. En el primer cicle d’educació primària, majoritàriament la dimensió del llenguatge més afectada és la forma. La morfosintaxi és un component que ajuda a l’adquisició de la gramàtica i la lectoescriptura. És per això, que he profunditzat més en la prevenció de la competència morfosintàctica receptiva i expressiva. A partir de l’acompanyament i intervenció majoritàriament d’aquest component es pretén que tots els alumnes, sobretot els alumnes amb trastorns del llenguatge i la comunicació, millorin la seva comprensió i expressió oral. Hi ha propostes de millora que són generals i poden ser efectives en tots els ambients d’aprenentatge i d’altres que són específiques per l’ambient de menjalletres dels mitjans. Per elaborar aquesta proposta de prevenció, s’ha dissenyat, reorganitzat i adequat el material i les propostes per facilitar l’aprenentatge multinivell i d’aquesta manera cobrir les necessitats dels alumnes amb l’àrea del llenguatge afectada. ca
dc.description.abstract [eng] The Final Degree Project focuses on a proposal for improvement to carry out a prevention of language and communication disorders through the accompaniment and stimulation of language in the learning environment of media literacy. In the first cycle of primary education at CEIP Molí d'en Xema, the most affected language dimension is form. Morphosyntax is a component that helps in the acquisition of grammar and literacy. For this reason, I have delved more deeply into the prevention of receptive and expressive morphosyntactic competence. From the accompaniment and intervention in this component, it is intended that all students, especially students with language and communication disorders, improve their comprehension and oral expression. There are improvement proposals that are general and can be effective in all learning environments and others that are specific to the media literacy environment. In order to I elaborate this prevention proposal, the material and proposals have been designed, reorganized and adapted to facilitate multilevel learning and thus meet the needs of students with affected language area. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Ambient d'aprenentatge ca
dc.subject.other Aprenentatge multinivell ca
dc.subject.other DUA ca
dc.subject.other Microespais ca
dc.subject.other Morfosintaxi ca
dc.subject.other Trastorn de l'espectre autista (TEA) ca
dc.subject.other Trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL) ca
dc.subject.other Learning space ca
dc.subject.other Multilevel learning ca
dc.subject.other DUA ca
dc.subject.other Microspaces ca
dc.subject.other Morphosyntax ca
dc.subject.other Autism spectrum disorder ca
dc.subject.other Developmental language disorder ca
dc.title Proposta de millora per a la prevenció de trastorns del llenguatge i la comunicació en els ambients d’aprenentatge del CEIP Molí d’en Xema ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics