Propostes Socioeducatives d'Educació Ambiental Comunitàries

Show simple item record

dc.contributor Quintana Murci, Elena
dc.contributor.author Adrover Riera, Margalida
dc.date.accessioned 2024-09-04T07:30:30Z
dc.date.available 2024-09-04T07:30:30Z
dc.date.issued 2024-09-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166005
dc.description.abstract [cat] El present treball se centra a investigar sobre la interconnexió entre el nou paradigma de l’educació ambiental per al decreixement i la metodologia del treball en xarxa per al desenvolupament comunitari. Pretén facilitar la creació d’iniciatives amb aquestes característiques mitjançant un recull d’orientacions metodològiques. Aquest és el resultat de la recerca entre el coneixement teòric i l’anàlisi de 12 experiències rellevants (6 en l’àmbit estatal i 6 en l’àmbit autonòmic de les Illes Balears). Mitjançant aquesta anàlisi es conclou en la importància de certs elements clau d’aquestes iniciatives, com ara la participació i la iniciativa ciutadana, el sentiment de pertinença, l’autogovernança, els espais d’aprenentatge cooperatiu, l’horitzontalitat, la dinamització i la visió global-local; per tal de construir comunitats conscienciades i corresponsables en la necessitat d’actuar cap a un canvi integral i ecosocial. ca
dc.description.abstract [eng] This research centers on exploring the interconnection between the new paradigm of environmental education for degrowth and the methodology of collaborative networking for community development. It aims to facilitate the creation of initiatives with these characteristics through a collection of methodological guidelines. This is the result of research between theoretical knowledge and the analysis of 12 relevant experiences (6 at the national level and 6 at the regional level of Balearic Islands). Through this analysis, it is concluded that certain key elements of this initiatives are important such as participation and citizen initiative, a sense of belonging, self-governance, cooperative learning spaces, horizontality, the dynamization, and the global-local vision, in order to build conscious and co-responsible communities for the need to act towards integral and eco-social change. ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Desenvolupament comunitari ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Decreixement sostenible ca
dc.subject.other Dinamització local comunitària ca
dc.subject.other Experiències i projectes ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Perspectiva global-local ca
dc.subject.other Desenvolupament comunitari ca
dc.subject.other Sustainable degrowth ca
dc.subject.other Local community dynamisation ca
dc.subject.other Experiences and projects ca
dc.subject.other Participation ca
dc.subject.other Global-local perspective ca
dc.title Propostes Socioeducatives d'Educació Ambiental Comunitàries ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics