Explorant les emocions: projecte en el Programa Obert de l'entitat Espiral

Show simple item record

dc.contributor Oliver Trobat, Miquel Francesc
dc.contributor.author Darder Aguiló, Paula
dc.date.accessioned 2024-09-04T07:37:10Z
dc.date.available 2024-09-04T07:37:10Z
dc.date.issued 2024-09-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166006
dc.description.abstract [cat] Aquest treball se centra a avaluar el desenvolupament de l'educació emocional en el programa Obert a través d'entrevistes i observació directa. L'objectiu és analitzar si les activitats implementades donen suport als aspectes emocionals del programa i a identificar possibles necessitats no ateses. Es pretén que els nens i les nenes adquireixin habilitats per reconèixer, relacionar-se i acceptar tant les seves pròpies emocions com les dels altres, i gestionar-les adequadament per aconseguir el benestar personal. Es proposa implementar diverses activitats, com jocs, expressions artístiques i diàlegs, per fomentar l'educació emocional. Aquestes activitats es consideren valuoses per al futur del programa, ja que permeten als infants participants explorar i aprendre sobre les seves emocions de manera efectiva. S'ha recopilat informació sobre els centres i grups d'infants, tenint en compte els reptes derivats de la diversitat tan cultural, religiosa, etc. Es reconeix la importància de l'educació emocional dins del programa Obert, i s'han implementat estratègies per abordar les necessitats emocionals. No obstant això, s'han identificat mancances en l'abordatge emocional, com la falta d'un registre adequat de les emocions. Aquest treball és el resultat d'una experiència personal durant el període de pràctiques a diverses institucions educatives, on es va facilitar l'educació emocional mitjançant tècniques com l'ús d'espais silenciosos, la projecció emocional en un ninot de cartó, entre d'altres. Aquesta experiència va posar de manifest el valor significatiu d'aquesta iniciativa per als nens i nenes, malgrat la seva aparent superficialitat. Amb aquest treball es pretén avaluar i millorar l'educació emocional en el programa Obert, mitjançant la implementació d'activitats adequades i la identificació de possibles mancances. Es reconeix que l'educació emocional és essencial des dels primers moments de vida i al llarg de tot el cicle vital, i es busca proporcionar als participants les eines necessàries per gestionar adequadament les seves emocions i aconseguir el benestar personal. ca
dc.description.abstract [eng] This work focuses on evaluating the development of emotional education in the Open program through interviews and direct observation. The objective is to analyze whether the implemented activities support the emotional aspects of the program and identify possible unmet needs. The aim is for children to acquire skills to recognize, relate to, and accept their own emotions and those of others, and to manage them appropriately to achieve personal well-being. Various activities, such as games, artistic expressions, and dialogues, are proposed to promote emotional education. These activities are considered valuable for the future of the program as, they allow participating children to effectively explore and learn about their emotions. Information has been gathered about the centers and groups of children, taking into account the challenges arising from cultural and religious diversity, among others. The importance of emotional education within the Open program is recognized, and strategies have been implemented to address emotional needs. However, deficiencies in emotional approaches have been identified, such as the lack of adequate emotional record-keeping. This work is the result of personal experience during the internship period in various educational institutions, where emotional education was facilitated through techniques such as the use of quiet spaces and emotional projection onto a cardboard puppet, among others. This experience highlighted the significant value of this initiative for children, despite its apparent superficiality. With this work, the aim is to evaluate and improve emotional education in the Open program by implementing appropriate activities and identifying possible shortcomings. It is recognized that emotional education is essential from the earliest moments of life and throughout the lifespan, and the goal is to provide participants with the necessary tools to effectively manage their emotions and achieve personal well-being.
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació Emocional ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Educació àmbit no formal ca
dc.subject.other Resiliència emocional ca
dc.subject.other Gestió d'emocions ca
dc.subject.other Emotional Education ca
dc.subject.other Emotional skills ca
dc.subject.other Non-formal education ca
dc.subject.other Emotional resilience ca
dc.subject.other Emotional management ca
dc.title Explorant les emocions: projecte en el Programa Obert de l'entitat Espiral ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics