Proposta didàctica per acostar la Química a les aules de primària. Empram l'experimentació per estudiar les transformacions de la matèria

Show simple item record

dc.contributor Uceda Mayo, Ana Belén
dc.contributor.author Rios Rodriguez, Maria del Carmen
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-10T06:53:24Z
dc.date.available 2024-09-10T06:53:24Z
dc.date.issued 2024-09-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166054
dc.description.abstract [cat] En aquest TFG es proposa una metodologia didàctica diferent per l’ensenyament de Química a l’educació primària, relacionant continguts amb vivències de l’alumnat. Dins l’aula treballarem transformacions físiques i químiques, continguts recollits en el currículum d’educació primària dins l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural. Amb aquesta metodologia proposada es vol provocar la curiositat dels estudiants. Per això, es plantejaran una sèrie d’activitats experimentals on es treballarà l’observació, experimentació i reflexió per desenvolupar l’aprenentatge científic. L’objectiu és dur a terme activitats dins l’aula on puguem aplicar coneixements, de tal forma que els alumnes puguin identificar les transformacions de la matèria i relacionar-les amb la vida quotidiana. L’objectiu és que l’alumnat experimenti, participi, aprengui i relacioni per així arribar a assolir els coneixements químics i valorar la ciència. És necessari acostar la Química als estudiants perquè valorin la seva implicació en la vida i societat. ca
dc.description.abstract [eng] This work proposes a different didactic methodology for the teaching of Chemistry in Primary Education, relating the contents with the experiences of students. In the classroom, we will work on physical and chemical transformations, contents that are included in the Primary Education curriculum within the area of knowledge of the Natural, Social and Cultural Environment. The aim of this proposed methodology is to provoke the curiosity of students. For this reason, a series of experimental activities will be proposed, in which observation, experimentation and reflection will be work on to develop scientific learning. The objective is to carry out activities in the classroom where we can apply knowledge, so that students can identify transformations of matter and relationships with everyday life. The aim is that student experiments, participates, learns and relates to achieve chemical knowledge and value science. It is necessary to bring chemistry closer to students so that they value their involvement in life and society. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 54 - Química ca
dc.subject.other Química ca
dc.subject.other Alumnes ca
dc.subject.other Vida quotidiana ca
dc.subject.other Transformacions de la matèria ca
dc.subject.other Experimentar ca
dc.subject.other Relacionar ca
dc.subject.other Aprendre ca
dc.subject.other Chemistry ca
dc.subject.other Students ca
dc.subject.other Everyday life ca
dc.subject.other Chemical transformations ca
dc.subject.other Experimenting ca
dc.subject.other Relating ca
dc.subject.other Learning ca
dc.title Proposta didàctica per acostar la Química a les aules de primària. Empram l'experimentació per estudiar les transformacions de la matèria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics