Els alumnes estrangers i la seva integració

Show simple item record

dc.contributor Janer Mulet, Maria de la Pau
dc.contributor.author Martínez Peter, Elisa
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-10T09:49:42Z
dc.date.available 2024-09-10T09:49:42Z
dc.date.issued 2024-09-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166060
dc.description.abstract [cat] El tema del qual tractarà el treball de fi de grau és sobre els alumnes estrangers i com s'integren a les escoles on la llengua catalana és la llengua vehicular. L'objectiu principal del treball és extreure conclusions respecte a la relació dels immigrants i estrangers amb la llengua catalana en les escoles i analitzar les adaptacions que es fan en els diferents centres del municipi de Manacor. Es centrarà, sobretot, en un centre en particular: el Col·legi Sant Francesc d'Assís. S'investigarà a través de qüestionaris entregats a diferents alumnes i entrevistes a diferents docents. A més, es recopilaran dades sobre la gran quantitat de famílies estrangeres que tenen les Illes Balears, centrat en el municipi de Manacor. Durant tot el procés de recerca s'aconseguirà informació de les actuacions i opinions de les famílies respecte a la llengua catalana, així com saber com els docents ajuden a parlar en català a l'alumnat immigrant i quines adaptacions adopta el centre. Finalment, segons els resultats obtinguts la majoria d'alumnes immigrants desconeixen totalment la llengua catalana i moltes famílies no assoleixen adaptar-se del tot. Es pot concloure que existeix una gran quantitat de facilitats que els centres ofereixen als alumnes, però no en tots els casos és idònia. ca
dc.description.abstract [eng] The topic of the final degree project is about foreign students and how they integrate into schools where the Catalan language is the vehicular language. The main objective of the work is to draw conclusions regarding the relationship between immigrants and foreigners with the vehicular language in schools and analyze the adaptations that are made in the different centers of the municipality of Manacor, especially focused on a particular center: Sant Francesc d’Assís. It will be investigated through questionnaires given to different students and interviews with different teachers. In addition, data will be collected on the large number of foreign families that the Balearic Islands and, specially, the municipality of Manacor has. Throughout the research process, information will be obtained on the actions and opinions of families regarding the Catalan language, as well as knowing how teachers help immigrant students to speak Catalan and what adaptations the school adopts. Finally, according to the results obtained, most immigrant students are totally unaware of the Catalan language and many families do not manage to adapt completely. It can be concluded that there is a large number of facilities that schools offer to students, but not in all cases it is ideal. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Immigració ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Estranger ca
dc.subject.other Adaptació ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Integració ca
dc.subject.other Immigration ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Foreign ca
dc.subject.other Adaptation ca
dc.subject.other Catalan language ca
dc.subject.other Integration ca
dc.title Els alumnes estrangers i la seva integració ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics