Treballar la identitat i diversitat sexual a les aules de primària

Show simple item record

dc.contributor Darder Mesquida, Antònia
dc.contributor.author Magrinyà Suau, Glòria Mercè
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-09-11T10:04:55Z
dc.date.available 2024-09-11T10:04:55Z
dc.date.issued 2024-09-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166071
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, hi ha hagut un canvi significatiu en la comprensió i acceptació de la diversitat i la identitat de gènere a la societat. Aquest canvi es pot observar en diversos camps, inclòs l'educatiu, on cada cop es reconeix més la importància de fomentar un ambient inclusiu i respectuós a l’etapa de primària. En aquest context, cal examinar com es tracta la diversitat i la identitat de gènere en l’àmbit de l'educació, especialment a les aules de primària, on es creen les bases per al desenvolupament socioafectiu i emocional de nens i nenes. L'objectiu principal d'aquest Treball de Fi de Grau és analitzar com s’aborda la diversitat i la identitat de gènere a les aules de primària i dur a terme possibles estratègies i pràctiques educatives que promoguin un ambient inclusiu i respectuós pels alumnes. Per això es realitzarà una revisió de la literatura científica existent sobre aquest tema i es duran a terme enquestes a personal docent, que permetrà recollir informació important des del punt de vista de les persones encarregades de l’educació. Un altre dels objectius d’aquest TFG és la creació d’un recurs educatiu per introduir a les aules de primària en forma de conte infantil il·lustrat de creació pròpia. La importància d'aquesta investigació recau en la necessitat d'aconseguir que totes les persones se sentin acceptades i valorades per la seva diversitat sexual i de gènere des d'una edat primerenca, fet que contribueix a una societat més justa i inclusiva. A més, la recerca al camp pot proporcionar als professionals de l'educació orientació i recursos útils, permetent crear entorns educatius que promoguin el desenvolupament integral de tots els estudiants sense discriminació ni estigma. ca
dc.description.abstract [eng] Recent years have witnessed a significant shift in society's understanding and acceptance of diversity and gender identity. This change can be observed in several fields, including education, where the importance of fostering an inclusive and respectful environment at the primary school stage is increasingly recognized. In this context, it is necessary to look at how diversity and gender identity are treated in education, especially in primary classrooms, where the foundations are set for the socio-affective and emotional development of boys and girls. The primary objective of this Final Degree Thesis is to examine how diversity and gender identity are addressed in primary school classrooms, and to implement feasible educational strategies and practices that foster an inclusive and respectful environment for students. For this reason, a review of the existing scientific literature on this subject will be carried out and surveys will be carried out to teaching staff, which will allow to collect important information from the point of view of the people in charge of education. The final product of this TFG is the creation of an educational resource to introduce in primary classrooms. This material will be seen in the form of an illustrated children's story of own creation. The importance of this research lies in the need for all people to feel accepted and valued for their sexual and gender diversity from an early age, which contributes to a fairer and more inclusive society. In addition, research in the field can provide educational professionals with useful guidance and resources, enabling the creation of educational environments that promote the integral development of all students without discrimination or stigma. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Diversitat sexual ca
dc.subject.other Identitat de gènere ca
dc.subject.other LGTB ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Intervenció educativa ca
dc.subject.other Sexual diversity ca
dc.subject.other Gender identity ca
dc.subject.other LGTB ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Educational intervention ca
dc.title Treballar la identitat i diversitat sexual a les aules de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics