Teixir xarxes en el pas d'Infantil cap a Primària: una proposta de transició educativa des de la mirada dels vincles i de l'acompanyament

Show simple item record

dc.contributor Adame Obrador, María Teresa
dc.contributor.author Ginard Fiol, Elisabet
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-13T09:37:39Z
dc.date.available 2024-09-13T09:37:39Z
dc.date.issued 2024-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166088
dc.description.abstract [cat] En el present document es descriuen les transicions educatives, especialment la del pas des de l’etapa d’infantil cap a l’etapa de primària, des d’un perspectiva col·lectiva en què la inclusió de tota la comunitat educativa i els vincles que s’hi donen esdevenen els eixos fonamentals. A la vegada, es planteja una visió optimista en què la planificació conscient i coordinada d’aquests moments de canvi esdevé una oportunitat per a cohesionar etapes i en què l’acompanyament per a transitar aquests processos contribueix en el desenvolupament socioafectiu de l’alumnat implicat. Es revisa la transició educativa entre educació infantil i educació primària en un centre determinat i, a través d’una metodologia participativa, es suggereix una proposta concreta de planificació d’un programa específic de suport a la transició educativa amb l’objectiu de coordinar les dues etapes i suavitzar aquests desafiaments educatius. ca
dc.description.abstract [eng] In the present research, educational transitions are described, especially the transition from preschool to primary school, from a collective perspective in which the inclusion of the entire educational community and the relationships that occur become the fundamental base. At the same time, an optimistic vision is proposed in which the conscious and coordinated planning of these moments of change becomes an opportunity to bring stages together and in which the nurture to transit these processes contributes to the socioaffective development of the students involved. The educational transition between early childhood education and primary education in a specific school is reviewed and, through a participatory methodology, a concrete proposal for planning a specific educational transition support program is suggested with the aim of coordinating the two stages and smoothing these educational challenges. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Transició educativa ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Adaptació a primària ca
dc.subject.other Continuïtat ca
dc.subject.other Xarxa afectiva ca
dc.subject.other Acompanyament ca
dc.subject.other Coordinació entre docents ca
dc.subject.other La participació de la família a l’escola ca
dc.subject.other Desenvolupament socioafectiu ca
dc.title Teixir xarxes en el pas d'Infantil cap a Primària: una proposta de transició educativa des de la mirada dels vincles i de l'acompanyament ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics