| dc.contributor | Forteza Forteza, María Dolores | |
| dc.contributor.author | Moragues Fiol, Isabel María | |
| dc.date | 2023 | |
| dc.date.accessioned | 2024-09-20T09:58:07Z | |
| dc.date.available | 2024-09-20T09:58:07Z | |
| dc.date.issued | 2024-09-20 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/166151 | |
| dc.description.abstract | [cat] El present treball pretén analitzar els models de suport que duen a terme els dos centres escollits d’Educació Primària (centre A i centre B), amb la finalitat de conèixer si posen en pràctica models de suport inclusius o si, per contra, encara estan en procés de fer-ho. La recerca s’ha realitzat en català, en espanyol i en anglès, a dues bases de dades (Dialnet i Google Scholar). S’han seleccionat 19 articles. En el treball de camp s’ha emprat l’entrevista qualitativa, l’anàlisi de documents de centre i l’observació directa. Aquesta darrera eina sols s’ha posat en pràctica al centre B. Les participants de les entrevistes són dues tutores, dues mestres de suport i les directores dels centres escolars. Les evidències apunten que els dos centres tenen la intenció de dur a terme un model de suport inclusiu. Tot i això, el centre A encara ha de fer més feina que el centre B, perquè això succeeixi, a més, de potenciar la formació, la comunicació i la coordinació de tota la comunitat educativa. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] This work aims to analyze the support models carried out by the two chosen Primary Education centers (center A and center B), with the aim of finding out if they implement inclusive support models or if, on the contrary, they are still in the process of doing so. The research was carried out in Catalan, Spanish and English, in two databases (Dialnet and Google Scholar). 19 articles have been selected. In the field work, the qualitative interview, the analysis of center documents and direct observation were used. This last tool has only been put into practice in center B. The participants in the interviews are two tutors, two support teachers and the principals of the schools. The evidence points to the two centers intending to carry out an inclusive support model. However, center A still has to do more work than center B, for this to happen, in addition to enhancing the training, communication and coordination of the entire educational community. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Models de suport | ca |
| dc.subject.other | Centres escolars | ca |
| dc.subject.other | Inclusió | ca |
| dc.subject.other | Educació | ca |
| dc.subject.other | Support models | ca |
| dc.subject.other | Schools | ca |
| dc.subject.other | Inclusion | ca |
| dc.subject.other | Education | ca |
| dc.title | El model de suport a l'Educació Primària. Dos estudis de cas | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |