Infants amb dislèxia. Per què és important una intervenció primerenca?

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Abellán Mateu, Margalida
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-23T06:30:12Z
dc.date.available 2024-09-23T06:30:12Z
dc.date.issued 2024-09-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166156
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau és una revisió sistemàtica de la literatura que pretén donar resposta a la següent pregunta d’investigació: Per què és important una intervenció primerenca amb infants amb dislèxia? La dislèxia és una dificultat específica d'aprenentatge que es caracteritza per tenir dificultats de reconeixement i fluïdesa de les paraules i per problemes de descodificació a causa d'un dèficit en el component fonològic. Seguint uns criteris d’inclusió i exclusió d’articles la recerca realitzada pretén donar resposta als objectius plantejats. Per una banda, s’analitza la importància de dur a terme una detecció primerenca i detectar dificultats de lectura i escriptura al final de l’etapa d'Educació Infantil. Diagnosticar la dislèxia no és una tasca fàcil, el fet d’existir moltes proves i tests estandarditzats fa que resulti més complicat. No obstant això, el model de resposta a la intervenció (RtI) pot ajudar a dur a terme una detecció primerenca de la dislèxia. Docents, famílies i altres agents de la comunitat educativa han de treballar conjuntament per poder reduir les conseqüències emocionals, socials i acadèmiques que provoca aquest trastorn i facilitar als infants diferents estratègies metodològiques amb l’objectiu de desenvolupar al màxim les seves competències. ca
dc.description.abstract [eng] This thesis is a systematic review of the literature that aims to answer the following research question: Why is early intervention with children with dyslexia important? Dyslexia is a specific learning difficulty characterized by difficulties in recognizing and fluency of words and decoding problems due to a deficit in the phonological component. Following criteria of inclusion and exclusion of articles, the research aims to respond to the proposed objectives. On the one hand, it analyzes the importance of carrying out an early detection and detection of reading and writing difficulties at the end of the Early Childhood Education stage. Diagnosing dyslexia is not an easy task, the fact that there are many standardized tests and examinations makes it more complicated. However, the Response to Intervention Model (RtI) can help in the early detection of dyslexia. Teachers, families and other agents of the educational community must work together to reduce the emotional, social and academic consequences caused by this disorder and provide children with different methodological strategies in order to develop their skills to the maximum. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Dislèxia ca
dc.subject.other Dificultats lectoescriptura ca
dc.subject.other Fracàs escolar ca
dc.subject.other Atenció primerenca ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Dyslexia ca
dc.subject.other Reading and writing difficulties ca
dc.subject.other School failure ca
dc.subject.other Early care ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.title Infants amb dislèxia. Per què és important una intervenció primerenca? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics