dc.contributor |
Forteza Forteza, María Dolores |
|
dc.contributor.author |
Abellán Mateu, Margalida |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-23T06:30:12Z |
|
dc.date.available |
2024-09-23T06:30:12Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166156 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Fi de Grau és una revisió sistemàtica de la literatura que pretén
donar resposta a la següent pregunta d’investigació: Per què és important una intervenció
primerenca amb infants amb dislèxia?
La dislèxia és una dificultat específica d'aprenentatge que es caracteritza per tenir dificultats
de reconeixement i fluïdesa de les paraules i per problemes de descodificació a causa d'un
dèficit en el component fonològic. Seguint uns criteris d’inclusió i exclusió d’articles la recerca
realitzada pretén donar resposta als objectius plantejats. Per una banda, s’analitza la
importància de dur a terme una detecció primerenca i detectar dificultats de lectura i escriptura
al final de l’etapa d'Educació Infantil. Diagnosticar la dislèxia no és una tasca fàcil, el fet
d’existir moltes proves i tests estandarditzats fa que resulti més complicat. No obstant això, el
model de resposta a la intervenció (RtI) pot ajudar a dur a terme una detecció primerenca de
la dislèxia. Docents, famílies i altres agents de la comunitat educativa han de treballar
conjuntament per poder reduir les conseqüències emocionals, socials i acadèmiques que
provoca aquest trastorn i facilitar als infants diferents estratègies metodològiques amb
l’objectiu de desenvolupar al màxim les seves competències. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This thesis is a systematic review of the literature that aims to answer the following
research question: Why is early intervention with children with dyslexia important?
Dyslexia is a specific learning difficulty characterized by difficulties in recognizing and fluency
of words and decoding problems due to a deficit in the phonological component. Following
criteria of inclusion and exclusion of articles, the research aims to respond to the proposed
objectives. On the one hand, it analyzes the importance of carrying out an early detection and
detection of reading and writing difficulties at the end of the Early Childhood Education stage.
Diagnosing dyslexia is not an easy task, the fact that there are many standardized tests and
examinations makes it more complicated. However, the Response to Intervention Model (RtI)
can help in the early detection of dyslexia. Teachers, families and other agents of the
educational community must work together to reduce the emotional, social and academic
consequences caused by this disorder and provide children with different methodological
strategies in order to develop their skills to the maximum. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Dislèxia |
ca |
dc.subject.other |
Dificultats lectoescriptura |
ca |
dc.subject.other |
Fracàs escolar |
ca |
dc.subject.other |
Atenció primerenca |
ca |
dc.subject.other |
Educació Primària |
ca |
dc.subject.other |
Dyslexia |
ca |
dc.subject.other |
Reading and writing difficulties |
ca |
dc.subject.other |
School failure |
ca |
dc.subject.other |
Early care |
ca |
dc.subject.other |
Primary Education |
ca |
dc.title |
Infants amb dislèxia. Per què és important una intervenció primerenca? |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|