[cat] Aquest treball té com a objectiu promoure el desenvolupament d’aspectes educatius que
sovint s’ignoren perquè encara que hi hagi qualque objectiu general marcat al
currículum sobre aquests aspectes, de vegades no es recolza la seva aplicació dins de
l’aula. D’aquesta manera, centrant-me en la teoria de les Intel·ligències Múltiples de
Gardner, m’he adonat que aquests aspectes educatius que s’ignoren són les
intel·ligències intrapersonal i interpersonal. Per aquesta raó, el document explica
l’evolució del concepte d’intel·ligència al llarg del temps i les diferents teories que han
anat sorgint. A partir d’aquí, he dissenyat una situació d’aprenentatge per millorar la
competència dels alumnes en el que es refereix a aquestes dues intel·ligències
mencionades.
[eng] This work aims to promote the development of educational aspects that are often
ignored because even if there is some general objective marked in the curriculum on
these aspects, sometimes their application in the classroom is not supported. In this way,
focusing on the theory of Gardner’s Multiple Intelligences, I have realized that these
educational aspects that are ignored are there intrapersonal and interpersonal
intelligences. For this reason, the document explains the evolution of the concept of
intelligence over time and the diferent teories that have emerged. From here, I have
designed a learning situation to improve the students’ competence in what concerns
these two aforementioned intelligences.