Barreres i facilitadors per a la inclusió dels infants amb Trastorn de l'Espectre Autista a l'escola. Estudi de cas

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Marín Ortega, Paula
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-23T11:15:05Z
dc.date.available 2024-09-23T11:15:05Z
dc.date.issued 2024-09-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166168
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG), recull una investigació entorn de la inclusió educativa a un centre públic de Mallorca, concretament, a una aula de 1r de Primària diversa, on es troben dos alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Els objectius perseguits són estudiar les cultures, polítiques i pràctiques de centre, detectar barreres i facilitadors per a la inclusió, definir les propostes de millora més urgents i donar resposta a la pregunta que engloba al treball, referida a si el centre està proporcionant una educació inclusiva per a tothom, la qual es basa en la hipòtesi que hi ha un marge de millora per abastir barreres. La metodologia emprada ha estat qualitativa, per l’ús d’instruments com l’observació, l’entrevista i el qüestionari. Mitjançant l’estudi, s’han analitzat facilitadors i barreres en les tres dimensions esmentades, predominant de forma més notable les barreres. La recomanació que sorgeix és el tractament d’aquestes per mitjà de la instauració del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) i altres metodologies actives i de millorar la cohesió grupal i formació docent. Les conclusions es resumeixen en què es donen facilitadors generals, però també d’altres que segueixen uns “estàndards” rígids, el que provoca grans barreres per a la presència, participació i l’aprenentatge de certs infants, demostrant que la diferenciació i l’exclusió encara són vigents. ca
dc.description.abstract [eng] This End of Degree Thesis (EDT) collects research around educational inclusion in a public center in Mallorca, specifically, in a diverse first grade classroom, where there are two students with Autistic Spectrum Disorder (ASD). The objectives pursued are to study the cultures, policies and practices of the center, detect barriers and facilitators for inclusion, define the most urgent improvement proposals and answer the question that encompasses the work, referring to whether the center is providing an inclusive education for everyone, which is based on the hypothesis that there is room for improvement to cover barriers. The methodology used was qualitative, through the use of instruments such as observation, interview and questionnaire. Through the study, facilitators and barriers have been analyzed in the three dimensions mentioned, with barriers predominating more noticeably. The recommendation that emerges is the treatment of these through the establishment of the Universal Design for Learning (UDL) and other active methodologies and to improve group cohesion and teacher training. The conclusions are summarized in that there are general facilitators, but also others that follow rigid "standards", which causes great barriers to the presence, participation and learning of certain children, demonstrating that the differentiation and exclusion are still valid. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Facilitadors ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Autistic Spectrum Disorder (ASD) ca
dc.subject.other Barriers ca
dc.subject.other Facilitators ca
dc.title Barreres i facilitadors per a la inclusió dels infants amb Trastorn de l'Espectre Autista a l'escola. Estudi de cas ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics