dc.contributor |
Forteza Forteza, María Dolores |
|
dc.contributor.author |
Marín Ortega, Paula |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-23T11:15:05Z |
|
dc.date.available |
2024-09-23T11:15:05Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166168 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG), recull una investigació entorn de la inclusió educativa a
un centre públic de Mallorca, concretament, a una aula de 1r de Primària diversa, on es troben
dos alumnes amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Els objectius perseguits són estudiar
les cultures, polítiques i pràctiques de centre, detectar barreres i facilitadors per a la inclusió,
definir les propostes de millora més urgents i donar resposta a la pregunta que engloba al
treball, referida a si el centre està proporcionant una educació inclusiva per a tothom, la qual
es basa en la hipòtesi que hi ha un marge de millora per abastir barreres. La metodologia
emprada ha estat qualitativa, per l’ús d’instruments com l’observació, l’entrevista i el
qüestionari. Mitjançant l’estudi, s’han analitzat facilitadors i barreres en les tres dimensions
esmentades, predominant de forma més notable les barreres. La recomanació que sorgeix
és el tractament d’aquestes per mitjà de la instauració del Disseny Universal per a
l’Aprenentatge (DUA) i altres metodologies actives i de millorar la cohesió grupal i formació
docent. Les conclusions es resumeixen en què es donen facilitadors generals, però també
d’altres que segueixen uns “estàndards” rígids, el que provoca grans barreres per a la
presència, participació i l’aprenentatge de certs infants, demostrant que la diferenciació i
l’exclusió encara són vigents. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This End of Degree Thesis (EDT) collects research around educational inclusion in a public
center in Mallorca, specifically, in a diverse first grade classroom, where there are two students
with Autistic Spectrum Disorder (ASD). The objectives pursued are to study the cultures,
policies and practices of the center, detect barriers and facilitators for inclusion, define the
most urgent improvement proposals and answer the question that encompasses the work,
referring to whether the center is providing an inclusive education for everyone, which is based
on the hypothesis that there is room for improvement to cover barriers. The methodology used
was qualitative, through the use of instruments such as observation, interview and
questionnaire. Through the study, facilitators and barriers have been analyzed in the three
dimensions mentioned, with barriers predominating more noticeably. The recommendation
that emerges is the treatment of these through the establishment of the Universal Design for
Learning (UDL) and other active methodologies and to improve group cohesion and teacher
training. The conclusions are summarized in that there are general facilitators, but also others
that follow rigid "standards", which causes great barriers to the presence, participation and
learning of certain children, demonstrating that the differentiation and exclusion are still valid. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) |
ca |
dc.subject.other |
Barreres |
ca |
dc.subject.other |
Facilitadors |
ca |
dc.subject.other |
Inclusion |
ca |
dc.subject.other |
Autistic Spectrum Disorder (ASD) |
ca |
dc.subject.other |
Barriers |
ca |
dc.subject.other |
Facilitators |
ca |
dc.title |
Barreres i facilitadors per a la inclusió dels infants amb Trastorn de l'Espectre Autista a l'escola. Estudi de cas |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|