[cat] Aquest Treball de Fi de Grau es centra en el desenvolupament del pensament geomètric en l'Educació Primària, amb l'objectiu d'investigar l'efecte dels materials manipulables en l'aprenentatge de la geometria. Mitjançant l'observació i l'anàlisi qualitativa, s'ha determinat que els alumnes de tercer curs tenen una comprensió parcial de l'àrea i classificació de les figures planes, mentre que els de quart curs mostren una millora significativa en aquests conceptes. Per aquesta raó, s'insisteix en la importància de fomentar un aprenentatge més significatiu i competencial en la geometria, i es suggereix la necessitat d'implementar tasques i estratègies didàctiques per aprofundir en la comprensió de l'àrea i utilitzar adequadament els procediments geomètrics i numèrics. El treball també aborda el desenvolupament del pensament geomètric en l'educació primària, amb un enfocament específic en la superfície de les figures planes. Donat que s'han fet servir materials manipulables i s'han dissenyat seqüències didàctiques per millorar la comprensió dels alumnes sobre aquests conceptes matemàtics. S'ha observat que els alumnes de quart curs experimenten una progressió notable en la seva comprensió i aplicació del pensament geomètric, mentre que els de tercer curs tenen una comprensió parcial. Posant de manifest la importància de la introducció adequada de la geometria en l'educació primària i de fomentar un aprenentatge més profund i significatiu. I destacant-ne la necessitat d'adoptar enfocaments didàctics que promoguin una comprensió més profunda de l'àrea i una utilització estratègica de les fórmules, donat que s'han identificat diferències rellevants en els procediments geomètrics i numèrics utilitzats pels alumnes.
[eng] This Final Degree Project focuses on the development of geometric thinking in Primary Education, with the aim of investigating the effect of manipulative materials on learning geometry. Through observation and qualitative analysis, it has been determined that third year students have a partial understanding of the area and classification of flat figures, while fourth year students show significant improvement in these concepts. For this reason, the importance of promoting more meaningful and competent learning in geometry is insisted, and the need to implement didactic tasks and strategies is suggested to deepen the understanding of the area and properly use geometric and numerical procedures. The work also addresses the development of geometric thinking in primary education, with a specific focus on the surface of flat figures. Since manipulative materials have been used and didactic sequences have been designed to improve students' understanding of these mathematical concepts. It has been observed that fourth graders experience remarkable progression in their understanding and application of geometric thinking, while third-year students experience partial comprehension. Highlighting the importance of the proper introduction of geometry in primary education and of promoting deeper and more meaningful learning. And highlighting the need to adopt didactic approaches that promote a deeper understanding of the area and a strategic use of formulas, given that relevant differences have been identified in the geometric and numerical procedures used by the students.