Les noves metodologies per l'ensenyament-aprenentatge a l'àrea de ciències socials: història

Show simple item record

dc.contributor Servera Vives, Gabriel Ángel
dc.contributor.author Jiménez Jiménez, María del Sol
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-09-27T10:55:24Z
dc.date.available 2024-09-27T10:55:24Z
dc.date.issued 2024-09-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166221
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es pretén demostrar que l'aplicació de metodologies emergents en l'ensenyament de la història pot millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge i el coneixement dels estudiants. Per això, investiga diverses metodologies aplicables a l'ensenyament de la història, destacant els beneficis i inconvenients de cadascuna, així com de les metodologies tradicionals. Per a recolzar l'argumentació, es duen a terme qüestionaris dirigits a estudiants i docents, amb la finalitat d'obtenir informació sobre les metodologies emprades a les escoles actuals i avaluar la seva efectivitat percebuda. Aquestes dades permeten obtenir una visió més completa sobre el panorama actual i recolzen la importància d'explorar alternatives innovadores. Com a part integral del treball, es desenvolupa una proposta didàctica que integra diverses metodologies emergents en l'ensenyament de la història, centrant-se específicament en el període de l'edat mitjana. Aquesta proposta busca aprofitar els beneficis de les metodologies actives, per a crear un entorn d'aprenentatge dinàmic i participatiu. D'aquesta manera, es persegueix l'objectiu de promoure un major interès i comprensió de la història per part dels estudiants. ca
dc.description.abstract [eng] This paper aims to demonstrate that the application of emerging methodologies in history teaching can improve the teaching-learning process and students' knowledge. Therefore, it investigates several methodologies applicable to history teaching, highlighting the benefits and drawbacks of each one, as well as of traditional methodologies. To support the argument, questionnaires addressed to students and teachers are carried out, in order to obtain information about the methodologies employed in current schools and to evaluate their perceived effectiveness. These data provide a more complete picture of the current landscape and support the importance of exploring innovative alternatives. As an integral part of the work, a didactic proposal is developed that integrates several emerging methodologies in the teaching of history, focusing specifically on the middle-age period. This proposal seeks to take advantage of the benefits of active methodologies, to create a dynamic and participatory learning environment. In this way, the objective is to promote a greater interest and understanding of history on the part of students. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 3 - Ciències socials ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Noves metodologies ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Constructivisme ca
dc.subject.other Coneixements previs ca
dc.subject.other Edat mitjana ca
dc.subject.other New methodologies ca
dc.subject.other Meaningful learning ca
dc.subject.other Constructivism ca
dc.subject.other Prior knowledge ca
dc.subject.other Middle ages ca
dc.title Les noves metodologies per l'ensenyament-aprenentatge a l'àrea de ciències socials: història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics