dc.contributor |
Servera Vives, Gabriel Ángel |
|
dc.contributor.author |
Jiménez Jiménez, María del Sol |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-27T10:55:24Z |
|
dc.date.available |
2024-09-27T10:55:24Z |
|
dc.date.issued |
2024-09-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166221 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest treball es pretén demostrar que l'aplicació de metodologies emergents en l'ensenyament de la història pot millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge i el coneixement dels estudiants. Per això, investiga diverses metodologies aplicables a l'ensenyament de la història, destacant els beneficis i inconvenients de cadascuna, així com de les metodologies tradicionals. Per a recolzar l'argumentació, es duen a terme qüestionaris dirigits a estudiants i docents, amb la finalitat d'obtenir informació sobre les metodologies emprades a les escoles actuals i avaluar la seva efectivitat percebuda. Aquestes dades permeten obtenir una visió més completa sobre el panorama actual i recolzen la importància d'explorar alternatives innovadores. Com a part integral del treball, es desenvolupa una proposta didàctica que integra diverses metodologies emergents en l'ensenyament de la història, centrant-se específicament en el període de l'edat mitjana. Aquesta proposta busca aprofitar els beneficis de les metodologies actives, per a crear un entorn d'aprenentatge dinàmic i participatiu. D'aquesta manera, es persegueix l'objectiu de promoure un major interès i comprensió de la història per part dels estudiants. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper aims to demonstrate that the application of emerging methodologies in history teaching can improve the teaching-learning process and students' knowledge. Therefore, it investigates several methodologies applicable to history teaching, highlighting the benefits and drawbacks of each one, as well as of traditional methodologies. To support the argument, questionnaires addressed to students and teachers are carried out, in order to obtain information about the methodologies employed in current schools and to evaluate their perceived effectiveness. These data provide a more complete picture of the current landscape and support the importance of exploring innovative alternatives. As an integral part of the work, a didactic proposal is developed that integrates several emerging methodologies in the teaching of history, focusing specifically on the middle-age period. This proposal seeks to take advantage of the benefits of active methodologies, to create a dynamic and participatory learning environment. In this way, the objective is to promote a greater interest and understanding of history on the part of students. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
3 - Ciències socials |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Noves metodologies |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Constructivisme |
ca |
dc.subject.other |
Coneixements previs |
ca |
dc.subject.other |
Edat mitjana |
ca |
dc.subject.other |
New methodologies |
ca |
dc.subject.other |
Meaningful learning |
ca |
dc.subject.other |
Constructivism |
ca |
dc.subject.other |
Prior knowledge |
ca |
dc.subject.other |
Middle ages |
ca |
dc.title |
Les noves metodologies per l'ensenyament-aprenentatge a l'àrea de ciències socials: història |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|