[cat] Avui dia, la inclusió dins les aules ha esdevingut un tema del qual s’ha parlat molt. Tots els infants de l’escola han de trobar el seu lloc, un lloc segur i afectiu, sense que es produeixi cap exclusió, perquè tots puguin ser-hi presents, participar i progressar en el seu aprenentatge. I és que perquè una escola sigui inclusiva ha de respondre a les necessitats de tots i cada un dels infants presents i, per tant, per aconseguir-ho cal fugir de les metodologies tradicionals. És necessari una nova mirada que s’adapti a les necessitats que sorgeixen. Així és com, de cada vegada, es van utilitzant noves metodologies que permeten que els mestres ja no siguin només transmissors de coneixement, sinó que ajuden en el procés de construcció de persones autònomes i competents per a la vida fora de l’escola. Mitjançant la present recerca empírica se cerca trobar resposta a la pregunta: De quina manera els Ambients d’Aprenentatge afavoreixen la inclusió? Així doncs, la finalitat del treball és veure la relació existent entre la metodologia dels ambients i la inclusió, si aquests són una metodologia idònia perquè es doni la inclusió. És per això que, mitjançant una recerca qualitativa i concretament amb diferents entrevistes realitzades a diversos mestres acostumats a treballar amb aquesta nova mirada, s’intentaran trobar les respostes a aquesta pregunta inicial. Aquesta metodologia mostrarà la necessitat de disposar dels recursos necessaris, tant materials com humans, perquè els ambients afavoreixin la inclusió.
[eng] Today, inclusion in the classroom has become a topic of much debate. All schoolchildren must find their place, a safe and affective place, without any exclusion, so that everyone can all be present, participate and progress. For a school to be inclusive it must respond to the needs of each child present; therefore, moving away from traditional methodologies. We need a new vision that is adapted to emerging needs. This is how, for some time now, new methodologies are being used that allow teachers not only to be transmitters of knowledge, but also to help in the process of building self-employed people and competent people for life outside the school. This empirical research aims to find an answer to the question: how do learning environments promote inclusion? Therefore, through a qualitative methodology, we will try to obtain the answers to this initial question, based on different teachers, who are used to working with this new gaze, and they are sure that this is a methodology that stimulates inclusion; even though it is necessary to have the required resources.