[cat] En l’actualitat països desenvolupats com és el cas d’Espanya s’han convertit en receptors d’elevades taxes d’immigració. Aquest fet ha canviat la societat i l’escola, i ha generat noves necessitats a les quals cal donar resposta. Les famílies immigrants tenen un paper important a l’hora d’ajudar als seus fills i filles en l’adaptació a la nova escola i la nova societat d’acollida perquè puguin gaudir d’una educació de qualitat. En aquest treball es fa una anàlisi contrastada de diversos referents teòrics juntament amb una recerca empírica en un centre de Mallorca. Per poder obtenir unes conclusions sobre en quina situació ens trobam i com podem millorar aquest vincle amb les famílies nouvingudes.
[eng] Nowadays, developed countries such as Spain have become receptors of high immigration rates. This has changed society and school and has created new needs to which we must respond. Immigrant families play an important role in helping their children adapt to the new school and foster society so that they can enjoy a quality education. In this TFG, a contrasted analysis of various theoretical references is made along with an empirical research in a school of Mallorca. So that we can get some conclusions about where we stand and how we can improve this relation with the newly arrived families.