[cat] Introducció Aquest estudi investiga la transició dels esportistes universitaris internacionals cap als EUA, analitzant l’impacte d’aquest procés en base a una revisió bibliogràfica no sistemàtica de la literatura. Mètode Mitjançant l’ús de la tècnica metodològica de recerca de la bolla de neu, s’han seleccionat i revisat 14 articles acadèmics que aborden diferents elements de l’experiència dels esportistes internacionals en el context universitari nord-americà de la NCAA. Resultats Els resultats mostren que tot i que els esportistes es beneficien dels recursos de primer nivell i oportunitats per dur a terme la consecució d’una carrera dual dins una mateixa institució, aquests fan front a reptes significatius, com l’adaptació cultural i lingüística, la combinació d’exigències de la carrera dual o la distància ambles xarxes de relacions socials freqüents com la família i amics. Discussió Aquests resultats es discuteixen en relació al model de transició de carrera esportiva de Wylleman (2019), el qual proporciona el marc teòric per comprendre les diverses dimensions de transició (atlètiques, psicològiques, psicosocials i acadèmiques) baix una perspectiva holística i integradora. Conclusió Així, els resultats d’aquest estudi proporcionen una major comprensió de l’impacte que comporta la transició cap als EUA sobre els esportistes universitaris i en base a aquesta ofereixen informació recomanable per a l’aplicació pràctica a les institucions que els acullen.
[eng] Introduction This study investigates the transition of international studentsathletes to the USA, analyzing the impact of this process based on a non-systematic literature review. Method Using the snowball sampling research techinque, 14 academic articles were selected and reviewed, adressing diferent aspects of the experience of the international atletes within the NCAA’s American university context. Results The results show that although athletes benefit because of the top-level resources and the opportunity to persue dual careers within the same institution, they face significant challenges, such as cultural and linguistic adaptation, the combination of dual career demands, and the distance from frequent social nets such as family and friends. Discussion These results are discussed in relation to Wylleman’s (2019) sports career transition model, which provides the theoretical framework to understand the various dimensions of transition (athletic, psychological, psychosocial, and academic) from a holistic and integrative perspective. Conclusion Thus, the results of this study provide a greater understanding of the impact of transitioning to the USA on student-athletes and offer practical recommendations for the institutions that host them based on these findings.