La joya que ella siempre deseó: estudi sobre les campanyes de publicitat en premsa de la Perla Majorica (1952-1978)

Show simple item record

dc.contributor Hernández Barbosa, María Sonsoles
dc.contributor.author Gayà Grimalt, Agnès
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-01T09:42:08Z
dc.date.available 2024-10-01T09:42:08Z
dc.date.issued 2023-09-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166237
dc.description.abstract [cat] Des de la seva fundació l’any 1890, Majorica ha estat el líder dins la indústria de la perla. No obstant això, fou el llançament de la Perla Majorica l’any 1952 juntament amb les campanyes publicitàries desenvolupades en les següents dècades, les quals van convertir-la en la marca de perles de referència mundial. Durant els anys seixanta, especialment, es va produir la conjuntura idònia perquè Majorica pogués desenvolupar anuncis de qualitat: fi de l’autarquia econòmica, renovacions teòriques i tècniques en la indústria publicitària espanyola i recuperació de la perla com a ornament durant l’auge del glamur. El nostre estudi consisteix en una anàlisi de les diferents campanyes de publicitat en premsa que Majorica realitzà entre 1952 i 1978 a partir de material inèdit. Aquests anuncis foren essencials per distingir Majorica no només com a la marca de perles per excel·lència, sinó també com a empresa d’avantguarda dins el camp de la publicitat durant la dictadura franquista. ca
dc.description.abstract [eng] Since the beginning in 1890, Majorica has always been the pearl’s industry leader. Notwithstanding, was the launching of Perla Majorica in 1952 jointly with the advertising campaigns developed in the next decades that made possible to step up as the most important world pearl’s company. Throughout the 1960s, especially, some favorable conditions built up for Majorica to developed highly quality advertisings: the end of economic autarchy, theorical and technical innovations in the Spanish advertising industry and the resurgence of the pearl as ornament during the glamour’s boom. Our thesis is an analysis of the different publicity press campaigns that Majorica launched between 1952 and 1978 from unpublished material. These advertisements were a crucial part for Majorica to stand out, not only as the pearl brand par excellence, but also as an avantgarde company within the advertising field during Franco’s dictatorship. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Perla ca
dc.subject.other Publicitat ca
dc.subject.other Glamur ca
dc.subject.other Franquisme ca
dc.title La joya que ella siempre deseó: estudi sobre les campanyes de publicitat en premsa de la Perla Majorica (1952-1978) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:22:32Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics