L'alfabetització ambiental entre l’alumnat de batxillerat: una proposta educativa mitjançant l'aprenentatge basat en problemes

Show simple item record

dc.contributor Álvarez García, Olaya
dc.contributor.author Capó Quetglas, Antonio
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-21T07:38:39Z
dc.date.available 2024-10-21T07:38:39Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166464
dc.description.abstract [cat] Un dels objectius internacionals per al futur és la construcció d'una societat sostenible i conscienciada amb el medi ambient a través de l’educació ambiental (EA), la qual garanteix una correcta alfabetització ambiental (ALFAM). L’ALFAM reuneix quatre components: coneixement ecològic, actituds pro-ambientals, emocions pro-ambientals i comportament ambiental. Així, en aquest estudi es pretén aplicar una proposta didàctica com a eina a través de la qual millorar el grau d’ALFAM d’alumnes de 1r de Batxillerat d'un centre de secundària seleccionat com a estudi de cas. Per fer-ho, s’han determinat els nivells d’ALFAM abans i després d’aplicar una intervenció didàctica que integra tant l’aprenentatge basat amb problemes com l’activitat a l’aire lliure en una mateixa situació d’aprenentatge, metodologies didàctiques que s’han vist molt recolzades en la bibliografia a l’hora d’exercir una millora en el grau d’ALFAM en adolescents i que s’ajusten al nova llei educativa LOMLOE. Per una banda, els resultats han demostrat que els alumnes de 1r de Batxillerat de l’IES Albuhaira ja comptaven amb una elevada sensibilització i preocupació ambiental a l’inici de la proposta didàctica. D’altra banda, els resultats indiquen que la intervenció didàctica ha generat una lleugera millora en les dimensions de comportament, actituds i comportament ambiental. Així, aquesta proposta s’estableix com una eina de gran potencial per conèixer i millorar el grau d’ALFAM per la seva fàcil aplicabilitat a les aules i els resultats preliminars obtinguts. La petita mida mostral i la falta de recursos es plantegen com a les principals limitacions de l’estudi, pel que es requereix la col·laboració amb altres centres per augmentar la mida mostral i corroborar els resultats obtinguts. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Alfabetització ambiental ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes ca
dc.subject.other Activitats a l’aire lliure ca
dc.subject.other Crisi ecosocial ca
dc.title L'alfabetització ambiental entre l’alumnat de batxillerat: una proposta educativa mitjançant l'aprenentatge basat en problemes ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics