[cat] En les darreres dècades, s’ha evidenciat una notòria disminució progressiva de
l’interès dels alumnes cap al camp de les ciències. Per això, els docents intenten
cercar processos d’innovació educativa per donar respostes i solucions a aquest
problema, a partir d’emprar metodologies actives que involucrin els alumnes com a
principals protagonistes del seu aprenentatge. Entre moltes d’aquestes línies, la
història de la Ciència es presenta com una eina molt potent dins aquest àmbit, encara
que la seva incorporació a les aules pot resultar ser complicada. Per això, aquest
treball de fi de màster exposa els aspectes més rellevants d’aquesta tècnica a l’hora
d’impartir nous continguts i també mostra una revisió de projectes que han fet servir
anteriorment la història de la Ciència com a recurs didàctic.
Amb l’objectiu de crear una proposta didàctica, s’ha desenvolupat a un curs de quart
d’ESO un projecte que inclou els continguts i aspectes curriculars d’un bloc de Física.
Per tal de captar un major interès per part dels alumnes, aquesta proposta ha estat
dissenyada a partir de la introducció de la història de la Ciència com un dels punts
clau, garantint que tots els alumnes desenvolupin les aptituds i competències
requerides per la normativa vigent.