[cat] El concepte de diversitat funcional, és un nou terme que de cada vegada està més present en
l’àmbit educatiu, així com la inclusió dels infants amb diversitat funcional a les escoles
ordinàries. La investigació s’ha centrat en la coneixença i ús del concepte de diversitat
funcional, i amb la inclusió d’aquests infants en l’educació ordinària. Gràcies a un qüestionari
i dues entrevistes basades en l’eina Index for Inclusion, s’ha pogut determinar com es troba
aquesta inclusió en determinats centres públics ordinaris de les Illes Balears, cosa que està
molt present en la majoria dels centres, però que a la pràctica no sempre es duu a terme. A
més gràcies al Projecte de Servei de Referència i Suport als centres ordinaris, impulsat per
Aproscom Fundació i la CEE Joan Mesquida, s’ha pogut conèixer que és possible els infants
amb diversitat funcional puguin les mateixes oportunitats que tota la resta d’infants estant
escolaritzats en escoles ordinàries.
[eng] The concept of functional diversity is a new term that is increasingly present in the
educational field, as well as the inclusion of children with functional diversity in ordinary
schools. The research has focused on the knowledge and use of the concept of functional
diversity, and on the inclusion of these children in ordinary education. Thanks to a
questionnaire and two interviews based on the Index for Inclusion tool, it was possible to
determine how this inclusion is found in certain ordinary public centres in the Balearic
Islands, something that is very present in most centres, but that in practice is not always
carried out. In addition, thanks to the Referral and Support Service Project for ordinary
schools, promoted by Aproscom Fundació and CEE Joan Mesquida, it has been possible to
learn that it is possible for children with functional diversity to have the same opportunities as
all other children being schooled in ordinary schools.