L'actitud actual envers la transsexualitat en l'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Darder Mesquida, Antònia
dc.contributor.author Echeverría Márquez, José Luis
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-28T08:23:49Z
dc.date.available 2024-10-28T08:23:49Z
dc.date.issued 2024-10-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166509
dc.description.abstract [cat] La transsexualitat és una realitat present en la societat per molt que es tracti d'ignorar o de marginar. Per aquest motiu, amb el següent document es vol aprofundir en infants trans, nins i nines que acostumen a enfrontar diverses dificultats en el seu entorn proper. Entre aquestes dificultats cal destacar l’assetjament, discriminació i falta de suport tant de docents, companys/es i, fins i tot, de les seves pròpies famílies. Així doncs, l’objectiu principal d’aquest treball és analitzar, a través d’una revisió de la literatura, l’actitud actual envers aquest col·lectiu. Per la qual cosa, s’analitzaran, entre altres, què significa ser transsexual, què comporta ser-ho i la seva situació en l’àmbit educatiu, legal i social. Finalment, s’arribarà a la necessitat de parlar d’inclusió, empatia i respecte a les aules des d’edats primerenques per tal que l’alumnat conegui aquestes realitats i no les margini, protegint així i garantint un clima segur per a qualsevol infant, independentment de la seva identitat de gènere. ca
dc.description.abstract [eng] Transsexuality is a reality that is part of society no matter how hard people try to ignore or reject it. For this reason, the following report seeks to focus on trans children, boys and girls that usually face various difficulties in their own surroundings. These challenges include harassment, discrimination and the lack of support from teachers, classmates and even their own families. Therefore, this paper aims to study, through a literature review, the current attitude towards this group. It will be discussed, for example, what it means to be transsexual, what it implies and its situation at an educational, legal and social level. Finally, it will be addressed the need to talk about inclusion, empathy and respect in the classroom from an early age so that students can learn about these realities and not exclude them, therefore protecting and ensuring a safe environment for any child, regardless of their gender identity. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Transsexualitat ca
dc.subject.other Transgènere ca
dc.subject.other Col·lectiu LGBT ca
dc.subject.other Societat ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Transsexuality ca
dc.subject.other Transgender ca
dc.subject.other LGBT Community ca
dc.subject.other Society ca
dc.subject.other Diversity ca
dc.subject.other Inclusive Education ca
dc.title L'actitud actual envers la transsexualitat en l'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics