dc.contributor |
Darder Mesquida, Antònia |
|
dc.contributor.author |
Echeverría Márquez, José Luis |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-28T08:23:49Z |
|
dc.date.available |
2024-10-28T08:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2024-10-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166509 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La transsexualitat és una realitat present en la societat per molt que es tracti d'ignorar o de marginar. Per aquest motiu, amb el següent document es vol aprofundir en infants trans, nins i nines que acostumen a enfrontar diverses dificultats en el seu entorn proper. Entre aquestes dificultats cal destacar l’assetjament, discriminació i falta de suport tant de docents, companys/es i, fins i tot, de les seves pròpies famílies. Així doncs, l’objectiu principal d’aquest treball és analitzar, a través d’una revisió de la literatura, l’actitud actual envers aquest col·lectiu. Per la qual cosa, s’analitzaran, entre altres, què significa ser transsexual, què comporta ser-ho i la seva situació en l’àmbit educatiu, legal i social. Finalment, s’arribarà a la necessitat de parlar d’inclusió, empatia i respecte a les aules des d’edats primerenques per tal que l’alumnat conegui aquestes realitats i no les margini, protegint així i garantint un clima segur per a qualsevol infant, independentment de la seva identitat de gènere. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Transsexuality is a reality that is part of society no matter how hard people try to ignore or reject it. For this reason, the following report seeks to focus on trans children, boys and girls that usually face various difficulties in their own surroundings. These challenges include harassment, discrimination and the lack of support from teachers, classmates and even their own families. Therefore, this paper aims to study, through a literature review, the current attitude towards this group. It will be discussed, for example, what it means to be transsexual, what it implies and its situation at an educational, legal and social level. Finally, it will be addressed the need to talk about inclusion, empathy and respect in the classroom from an early age so that students can learn about these realities and not exclude them, therefore protecting and ensuring a safe environment for any child, regardless of their gender identity. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Transsexualitat |
ca |
dc.subject.other |
Transgènere |
ca |
dc.subject.other |
Col·lectiu LGBT |
ca |
dc.subject.other |
Societat |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Transsexuality |
ca |
dc.subject.other |
Transgender |
ca |
dc.subject.other |
LGBT Community |
ca |
dc.subject.other |
Society |
ca |
dc.subject.other |
Diversity |
ca |
dc.subject.other |
Inclusive Education |
ca |
dc.title |
L'actitud actual envers la transsexualitat en l'Educació Primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|