[cat] Les pràctiques educatives per la integració lingüística de l'alumnat nouvingut a un centre educatiu són cada cop més importants i necessàries. No obstant això, la societat educativa actual es troba davant una gran diversitat d'opinions, propostes d'immersió lingüística i, en general, manca de formació. L'objectiu d'aquest treball és conèixer i valorar l'eficàcia de les pràctiques lingüístiques presents en els programes d'integració per l'alumnat estranger, revisant i comparant les diferents metodologies i propostes. Per això, s'ha duit a terme una revisió sistemàtica dels treballs trobats a les bases de dades: Scopus, Dialnet i a la Biblioteca de la Universitat de Catalunya. Els resultats indiquen un gran increment de la necessitat d'incidir i millorar en les pràctiques lingüístiques de l'alumnat d'Integració Tardana a partir de la inclusió, el treball dins l'aula de la diversitat cultural i lingüística, la implicació de la família, la formació contínua del personal docent i centre educatiu, així com l'elaboració de programes que puguin garantir l'eficàcia de les pràctiques per la immersió lingüística. Aquesta necessitat és un factor determinant com a conseqüència directa del procés de globalització que pateix la societat actual i del desplaçament de població per motius de guerra.
[eng] Educational practices for the linguistic integration of students newly arrived at an educational center are increasingly important and necessary. However, today's educational society is faced with a great diversity of opinions, proposals for linguistic immersion and, in general, a lack of training. The aim of this work is to know and assess the effectiveness of the linguistic practices present in the integration programs for foreign students, reviewing and comparing the different methodologies and proposals. For this reason, a systematic review of the works found in the databases: Scopus, Dialnet and the Library of the University of Catalonia and the Balearic Islands has been carried out. The results indicate a great increase in the need to influence and improve the language practices of Late Integration students based on inclusion, the work in the classroom of cultural and linguistic diversity, the involvement of the family , the continuous training of teaching staff and educational centers, as well as the development of programs that can guarantee the effectiveness of language immersion practices. This need is a determining factor as a direct consequence of the globalization process that today's society is suffering from and the displacement of population due to war.