dc.contributor |
Sanchez Clark, Emma Soledad |
|
dc.contributor.author |
Blanco Janer, Francesca Sofia |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-07T08:00:20Z |
|
dc.date.available |
2024-11-07T08:00:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166653 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'actualitat, en un món en constant evolució i amb una sobreestimulació
permanent, és essencial emprar metodologies que despertin la motivació dels
alumnes. En aquest treball, s'ha realitzat un estudi per identificar la necessitat
d'implementar metodologies actives basades en la interdisciplinarietat i
l'aprenentatge basat en projectes. La interdisciplinarietat és una perspectiva
pedagògica que busca integrar coneixements, habilitats i metodologies de
diverses àrees o disciplines en un únic projecte o activitat d'aprenentatge. Aquest
enfocament permet als alumnes comprendre i establir connexions entre
conceptes i matèries diferents, fomentant una visió global i holística del
coneixement. D'altra banda, l'aprenentatge basat en projectes ofereix als
estudiants l'oportunitat de desenvolupar coneixements i habilitats mitjançant la
realització d'un projecte pràctic i significatiu. A través d'aquesta metodologia, els
alumnes s'impliquen en tasques de recerca, resolució de problemes, presa de
decisions i treball en equip, adquirint competències clau com el pensament crític,
la comunicació i la resolució de conflictes. La proposta didàctica desenvolupada
per a un curs de quart d'ESO se centra en l'ús de la interdisciplinarietat com a
eix central i l'aprenentatge basat en projectes com a metodologia principal. Això
permet als alumnes explorar i abordar el disseny arquitectònic sostenible des de
perspectives múltiples, integrant coneixements de física, química i tecnologia en
un context real i significatiu. A través d'aquest enfocament, es busca fomentar
l'exploració, la creativitat i el desenvolupament de competències i habilitats dels
estudiants en aquest àmbit interdisciplinari. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge basat en projectes |
ca |
dc.subject.other |
Sostenibilitat |
ca |
dc.title |
Anàlisi dels impactes i desafiaments dels projectes interdisciplinaris en l'ensenyament secundari |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-05-03T09:30:44Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|