Anàlisi dels impactes i desafiaments dels projectes interdisciplinaris en l'ensenyament secundari

Show simple item record

dc.contributor Sanchez Clark, Emma Soledad
dc.contributor.author Blanco Janer, Francesca Sofia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-07T08:00:20Z
dc.date.available 2024-11-07T08:00:20Z
dc.date.issued 2023-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166653
dc.description.abstract [cat] En l'actualitat, en un món en constant evolució i amb una sobreestimulació permanent, és essencial emprar metodologies que despertin la motivació dels alumnes. En aquest treball, s'ha realitzat un estudi per identificar la necessitat d'implementar metodologies actives basades en la interdisciplinarietat i l'aprenentatge basat en projectes. La interdisciplinarietat és una perspectiva pedagògica que busca integrar coneixements, habilitats i metodologies de diverses àrees o disciplines en un únic projecte o activitat d'aprenentatge. Aquest enfocament permet als alumnes comprendre i establir connexions entre conceptes i matèries diferents, fomentant una visió global i holística del coneixement. D'altra banda, l'aprenentatge basat en projectes ofereix als estudiants l'oportunitat de desenvolupar coneixements i habilitats mitjançant la realització d'un projecte pràctic i significatiu. A través d'aquesta metodologia, els alumnes s'impliquen en tasques de recerca, resolució de problemes, presa de decisions i treball en equip, adquirint competències clau com el pensament crític, la comunicació i la resolució de conflictes. La proposta didàctica desenvolupada per a un curs de quart d'ESO se centra en l'ús de la interdisciplinarietat com a eix central i l'aprenentatge basat en projectes com a metodologia principal. Això permet als alumnes explorar i abordar el disseny arquitectònic sostenible des de perspectives múltiples, integrant coneixements de física, química i tecnologia en un context real i significatiu. A través d'aquest enfocament, es busca fomentar l'exploració, la creativitat i el desenvolupament de competències i habilitats dels estudiants en aquest àmbit interdisciplinari. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Sostenibilitat ca
dc.title Anàlisi dels impactes i desafiaments dels projectes interdisciplinaris en l'ensenyament secundari ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:30:44Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics