[cat] En aquest Treball de Fi de Màster es presenta una proposta
interdisciplinària per a treballar la història, l’art, la educació plàstica, visual i
audiovisual, les matemàtiques i la tecnologia. Aquesta proposta pretén que
l’alumne es mantingui actiu en l’aprenentatge de diferents disciplines rompent
els límits entre elles. Per fer això es recorre a un recurs patrimonial,
concretament el Castell de Bellver, amb l’objectiu d’apropar a l’alumnat a
aquest perquè el valori i li doni un sentit. Per afavorir aquest contacte es
contempla el treball tant a l’aula com in situ, de manera que l’alumnat tingui una
experiència directa amb l’element estudiat. A partir del treball cooperatiu i sobre
la base d’un dossier d’activitats, l’alumnat treballarà en grups per recol·lectar
informació tant dins l’aula com a fora, per tal d’elaborar un producte final i
assolir els objectius didàctics.
[eng] This Master's Dissertation outlines an interdisciplinary proposal to
work on history, arts and crafts and audio-visual education, mathematics and
technology. This proposal aims to keep the students involved in learning
different subjects, while breaking the silos among the latter. To this end, a
heritage resource is presented, namely the Castle of Bellver, with the aim of
bringing students closer to it so that they can value it and give it meaning. To
facilitate its understanding, this Dissertation proposes work for students both in
the classroom and in situ, thereby ensuring that students have a direct
experience with the main object of study. Relying upon cooperative work and
following a set of teaching material, students are expected to work in groups to
collect information both inside and outside the classroom, to develop a final
product and achieve the learning objectives.