Aprenentatge basat en projectes per a l’estudi dels sectors econòmics en Geografia de 3r d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Morcillo Loro, Virginia
dc.contributor.author García Florit, Raquel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-11T13:16:03Z
dc.date.available 2024-11-11T13:16:03Z
dc.date.issued 2023-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166713
dc.description.abstract [cat] Avui dia, es mostra un major interès a donar resposta a les necessitats d’una societat canviant. Es considera que la metodologia tradicional, basada en el docent com a figura principal de l’aprenentatge i el gran pes que recau sobre la memorització i repetició dels continguts, entre d’altres, són factors que no afavoreixen a l’adquisició d’un aprenentatge significatiu i útil per als alumnes fora de l’aula. Per tant, sorgeix el propòsit de formar persones per a que siguin crítiques, competents i capaces d’actuar enfront de les situacions quotidianes, la qual cosa es podria assolir a partir de l’aplicació de metodologies actives. L’aprenentatge basat en projectes és una de les metodologies actives amb resultats positius en l’aprenentatge de l’alumnat, evidenciats i contrastats amb la literatura científica. Una metodologia que connecta amb l’aprenentatge situat, concepte clau vinculat a la nova llei d’educació. Nombrosos estudis indiquen que aquesta metodologia esdevé atractiva per als estudiants i, si es fa servir de manera correcta, ocasiona una sèrie de beneficis que no es poden assolir mitjançant la metodologia tradicional. Aquest treball té l’objectiu d’analitzar en profunditat aquesta metodologia, tenint en compte l’evolució del concepte, fases de l’ABP, factors que influeixen en l’aplicació, limitacions i avantatges, així com una anàlisi de l’aplicació d’aquesta metodologia en la disciplina de Geografia i dels sectors econòmics. A partir d’això, es planteja una proposta educativa basada en els sectors econòmics a la disciplina de Geografia i Història per una classe de 3r d’ESO al centre públic IES Sant Marçal. Aquesta proposta suposaria una millora en el tractament dels sabers bàsics de la disciplina, augmentant la motivació de l’alumnat i canviant la implementació i desenvolupament de la matèria dintre de l’aula. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 91 - Geografia. Viatges ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Geografia ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Sectors econòmics ca
dc.title Aprenentatge basat en projectes per a l’estudi dels sectors econòmics en Geografia de 3r d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:45Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics