L’ús de les xarxes socials i la intel·ligència artificial per fomentar la motivació de l’alumnat en el mòdul de Formació i Orientació Laboral

Show simple item record

dc.contributor Lirola Sabater, Francisco Ramón
dc.contributor.author Muñoz Matas, Mª Antonia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-12T07:18:56Z
dc.date.available 2024-11-12T07:18:56Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166715
dc.description.abstract [cat] El mòdul professional de Formació i Orientació Laboral és un mòdul transversal de la Formació Professional de caire àmpliament teòric; circumstància que pot resultar desmotivadora per a l’alumnat per diverses raons, tals com la manca d’aplicació pràctica, l’abstracció dels continguts o la desconnexió amb altres mòduls. Tenint en compte que a dia d’avui vivim dins una era digital on les xarxes socials i intel·ligència artificial estan remodelant el paisatge educatiu i impulsant noves oportunitats per a l'aprenentatge motivador i enriquidor, el present treball pretén centrar-se en l’ús d’aquestes eines per desenvolupar determinats continguts del mòdul de Formació i Orientació Laboral i, d’aquesta manera, augmentar la motivació de l’alumnat. Per aconseguir-ho, es proposen plataformes com LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, TikTok i Interview Warmup per tal desenvolupar, de manera interactiva i atractiva, continguts específics del mòdul, amb l'objectiu de fomentar la motivació, compromís i participació de l’alumnat. Amb aquestes eines, a més a més, es pretén, no només fomentar la motivació i la participació dels estudiants, sinó que també es vol promoure la formació d'un Entorn Personal d’Aprenentatge i el desenvolupament de competències digitals essencials per adaptar-se a l'era digital on vivim. És clar que l’ús d’aquestes eines implica una sèrie de reptes i desafiaments, actuals i futurs, però és imprescindible, com a docents, aprendre a adaptar-se a les noves formes de comunicació i aprenentatge digital. És per això que la present proposta defensa la importància d'incorporar les xarxes socials i la intel·ligència artificial com a recursos educatius al mòdul de FOL. En fer-ho, s’estarà proporcionant als alumnes oportunitats d'aprenentatge significatives i rellevants i preparant-los per a un entorn digital en constant evolució. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Formació Professional ca
dc.subject.other Formació i Orientació Laboral ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Xarxes socials ca
dc.subject.other Intel·ligència artificial ca
dc.title L’ús de les xarxes socials i la intel·ligència artificial per fomentar la motivació de l’alumnat en el mòdul de Formació i Orientació Laboral ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:57Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics