dc.contributor |
Lirola Sabater, Francisco Ramón |
|
dc.contributor.author |
Muñoz Matas, Mª Antonia |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-12T07:18:56Z |
|
dc.date.available |
2024-11-12T07:18:56Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166715 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El mòdul professional de Formació i Orientació Laboral és un mòdul transversal
de la Formació Professional de caire àmpliament teòric; circumstància que pot
resultar desmotivadora per a l’alumnat per diverses raons, tals com la manca
d’aplicació pràctica, l’abstracció dels continguts o la desconnexió amb altres
mòduls.
Tenint en compte que a dia d’avui vivim dins una era digital on les xarxes
socials i intel·ligència artificial estan remodelant el paisatge educatiu i impulsant
noves oportunitats per a l'aprenentatge motivador i enriquidor, el present treball
pretén centrar-se en l’ús d’aquestes eines per desenvolupar determinats
continguts del mòdul de Formació i Orientació Laboral i, d’aquesta manera,
augmentar la motivació de l’alumnat.
Per aconseguir-ho, es proposen plataformes com LinkedIn, Twitter, Facebook,
Instagram, YouTube, TikTok i Interview Warmup per tal desenvolupar, de
manera interactiva i atractiva, continguts específics del mòdul, amb l'objectiu de
fomentar la motivació, compromís i participació de l’alumnat. Amb aquestes
eines, a més a més, es pretén, no només fomentar la motivació i la participació
dels estudiants, sinó que també es vol promoure la formació d'un Entorn
Personal d’Aprenentatge i el desenvolupament de competències digitals
essencials per adaptar-se a l'era digital on vivim.
És clar que l’ús d’aquestes eines implica una sèrie de reptes i desafiaments,
actuals i futurs, però és imprescindible, com a docents, aprendre a adaptar-se a
les noves formes de comunicació i aprenentatge digital. És per això que la
present proposta defensa la importància d'incorporar les xarxes socials i la
intel·ligència artificial com a recursos educatius al mòdul de FOL. En fer-ho,
s’estarà proporcionant als alumnes oportunitats d'aprenentatge significatives i
rellevants i preparant-los per a un entorn digital en constant evolució. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
ca |
dc.subject.other |
Formació Professional |
ca |
dc.subject.other |
Formació i Orientació Laboral |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.subject.other |
Xarxes socials |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligència artificial |
ca |
dc.title |
L’ús de les xarxes socials i la intel·ligència artificial per fomentar la motivació de l’alumnat en el mòdul de Formació i Orientació Laboral |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:25:57Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|