"Enséñela desde niña". La figura de la dona a través de la publicitat dels anys 50-60 del segle XX a Espanya

Show simple item record

dc.contributor Hernández Barbosa, María Sonsoles
dc.contributor.author Estelrich Ramis, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-11-19T07:42:22Z
dc.date.available 2024-11-19T07:42:22Z
dc.date.issued 2024-11-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166822
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén, a través d’un corpus d’imatges extretes d’hemeroteques digitals, arxius i llibres, analitzar de quina manera les condicions culturals, històriques i socials varen afectar la representació de la dona en la publicitat de la dècada dels anys 50 i 60 del segle XX a Espanya. En aquest moment, el país estava sota la dictadura franquista, fet que va influenciar la creació d’un model de dona conservadora. A finals de la dècada dels cinquanta, l’Estat Espanyol s’obrirà a l’exterior de manera que es gestarà una societat de consum en què la dona comptarà amb un paper destacat com a reclam publicitari i també consumidora dels productes. La representació de la dona, per tant, anirà variant al mateix moment en què Espanya sigui un estat modernitzat. No obstant això, els valors ideològics franquistes, conservadors i limitadors, encara estaran presents i aquest fet es reflectirà en la creació de la imatge publicitària amb la dona com a protagonista. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims, through a corpus of images extracted from digital archives and books, to analyze how the cultural, historical and social conditions affected the representation of women in the advertising of the 50s and 60s of the 20th century in Spain. At that time the country was under Franco’s dictatorship, which influenced the creation of a conservative women’s model. At the end of the 1950s, the state will open up to the outside so that a consumer society will be created, in which women will have a prominent role as an advertising and also consumer demand for products. The representation of women, therefore, will vary at the same time that Spain is a modernised state. However, Franco’s ideological values, conservative and limiting, will still be present and this fact will be reflected in the creation of the advertising image with women as the protagonist. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 64 - Economia domèstica ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject.other Publicitat ca
dc.subject.other Dona ca
dc.subject.other Franquisme ca
dc.subject.other Mestressa de casa ca
dc.subject.other Modernització ca
dc.subject.other Tradició ca
dc.subject.other Advertising ca
dc.subject.other Woman ca
dc.subject.other Francoism ca
dc.subject.other Housewife ca
dc.subject.other Modernization ca
dc.subject.other Tradition ca
dc.title "Enséñela desde niña". La figura de la dona a través de la publicitat dels anys 50-60 del segle XX a Espanya ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics