[cat] Aquest treball analitza la relació entre la música, la dansa i l'absolutisme durant el regnat de Lluís XIV de França, un període que es va estendre des de 1643 fins a 1715. La investigació aborda com Lluís XIV va utilitzar la música i la dansa com a eines polítiques per consolidar el seu poder absolut i delectar la societat del seu temps. S'estudia la manera en què els músics i artistes es van integrar a la cort i van adaptar les seves creacions a la visió centralitzadora del rei. A més, s'explora l'evolució de les pràctiques musicals i dansaires en esdeveniments cortesans i el seu impacte en la cultura i la societat de l'època. Aquesta anàlisi permet reflexionar sobre l'ús de les arts en l'àmbit polític i el seu paper en la promoció d'un règim absolutista, proporcionant noves perspectives sobre un dels períodes més esplendorosos de la història francesa.
[eng] This final degree project analyzes the relationship between music, dance, and absolutism during the reign of Louis XIV of France, a period that extended from 1643 to 1715. The research addresses how Louis XIV used music and dance as political tools to consolidate his absolute power, as well as to control and delight the society of his time. It studies how musicians and artists integrated into the court and adapted their creations to the king’s centralizing vision. Additionally, it explores the evolution of musical and dance practices in courtly events and their impact on the culture and society of the period. This analysis allows for a critical reflection on the use of the arts in the political realm and their role in promoting an absolutist regime, providing new perspectives on one of the most splendid periods in French history.