[cat] Introducció:
Objectiu: Identificar i analitzar la literatura sobre la intervenció social i tractaments psicosocials en el tractament per a persones amb esquizofrènia.
Metodologia: Es revisen documents de les bases de dades Web of Science, Scopus, Google Scholar i Dialnet. Es revisen documents en castellà, català i anglès, des de l’any 2000 fins el 2023.
Resultats: La intervenció social en persones amb esquizofrènia es basa en diferents tractaments psicosocials per pal·liar les necessitats socials, psicològiques i educatives. Es duen a terme intervencions per a la regulació emocional, teràpia cognitivo-conductual, intervencions específiques cap el/la cuidador/a, intervencions familiars, musicoteràpia, psicoeducació, entrenament en habilitats socials i intervencions basades en la comunitat. Totes les quals han demostrat ser eficients i han mostrat resultats positius en les persones participants.
Conclusions: Es considera necessària l’aplicació de tractaments psicosocials per a les persones amb esquizofrènia per part de professionals de l’educació social i de les associacions per a persones amb problemes de salut mental.
[eng] Introduction:
Objective: To identify and analyse the literature on social intervention and psychosocial treatments in treatment for people with schizophrenia.
Methodology: Documents from the databases Web of Science, Scopus, Google Scholar and Dialnet were reviewed. Documents were reviewed in Spanish, Catalan and English, from 2000 to 2023. Results: Social intervention in people with schizophrenia is based on different psychosocial treatments to alleviate social, psychological and educational needs. Interventions for emotional regulation, cognitive-behavioural therapy, specific interventions for the caregiver, family interventions, music therapy, psychoeducation, social skills training and community-based interventions are used. All of them have proven to be efficient and have shown positive outcomes for the participants. Conclusions: The implementation of psychosocial treatments for people with schizophrenia by social education professionals and associations for people with mental health problems is considered necessary.