L’efecte de les estratègies d’ensenyament inclusives en els estudiants

Show simple item record

dc.contributor Esteller Cano, Àngels
dc.contributor.author Vicens Arrom, Marina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2024-12-13T08:32:10Z
dc.date.available 2024-12-13T08:32:10Z
dc.date.issued 2024-12-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167136
dc.description.abstract [cat] Amb aquest treball s’aborda la temàtica de l'educació inclusiva a partir d'una perspectiva amplia i multidisciplinària, analitzant la seva influència en el desenvolupament emocional dels estudiants. S'explora la definició i algunes aportacions de l'educació inclusiva, així com les estratègies d'ensenyament i la diferenciació a l'aula com a eines per promoure la participació de tots els estudiants. Es ressalta la importància de reconèixer les diferents formes de diversitat i d'adaptar les pràctiques educatives per atendre les necessitats individuals dels estudiants. Mitjançant una revisió de la investigació empírica i els estudis de cas, s’examina l'efectivitat d’aquestes estratègies. També s'analitzen les crítiques i limitacions i es discuteixen les sinergies entre l'educació inclusiva i altres models educatius. S’arriba a la conclusió que l'educació inclusiva pot tenir un efecte positiu en el desenvolupament emocional dels estudiants, reforçant la seva autoconfiança, motivació i autoestima; d’aquesta manera aquest estudi contribueix al debat en curs sobre l'educació inclusiva. ca
dc.description.abstract [eng] This work addresses the theme of inclusive education from a broad and multidisciplinary perspective, analyzing its impact on students' emotional development. It explores the definition and some contributions of inclusive education, as well as teaching strategies and classroom differentiation as tools to promote the participation of all students. The importance of recognizing various forms of diversity and adapting educational practices to meet students' individual needs is emphasized. Through a review of empirical research and case studies, the effectiveness of these strategies is examined. The criticisms and limitations of inclusive education are analyzed, and the synergies between inclusive education and other educational models are also discussed. The study concludes that inclusive education can have a positive effect on students' emotional development, reinforcing their self-confidence, motivation, and self-esteem; this way the study contributes to the ongoing debate on inclusive education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Desenvolupament emocional ca
dc.subject.other Estratègies d'ensenyament inclusives ca
dc.subject.other Diversitat estudiantil ca
dc.subject.other Benestar emocional ca
dc.subject.other Equitat educativa ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Emotional development ca
dc.subject.other Inclusive teaching strategies ca
dc.subject.other Student diversity ca
dc.subject.other Emotional well-being ca
dc.subject.other Educational equity ca
dc.title L’efecte de les estratègies d’ensenyament inclusives en els estudiants ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics