dc.contributor |
Esteller Cano, Àngels |
|
dc.contributor.author |
Vicens Arrom, Marina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-13T08:32:10Z |
|
dc.date.available |
2024-12-13T08:32:10Z |
|
dc.date.issued |
2024-12-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/167136 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Amb aquest treball s’aborda la temàtica de l'educació inclusiva a partir d'una perspectiva amplia i multidisciplinària, analitzant la seva influència en el desenvolupament emocional dels estudiants. S'explora la definició i algunes aportacions de l'educació inclusiva, així com les estratègies d'ensenyament i la diferenciació a l'aula com a eines per promoure la participació de tots els estudiants. Es ressalta la importància de reconèixer les diferents formes de diversitat i d'adaptar les pràctiques educatives per atendre les necessitats individuals dels estudiants. Mitjançant una revisió de la investigació empírica i els estudis de cas, s’examina l'efectivitat d’aquestes estratègies. També s'analitzen les crítiques i limitacions i es discuteixen les sinergies entre l'educació inclusiva i altres models educatius. S’arriba a la conclusió que l'educació inclusiva pot tenir un efecte positiu en el desenvolupament emocional dels estudiants, reforçant la seva autoconfiança, motivació i autoestima; d’aquesta manera aquest estudi contribueix al debat en curs sobre l'educació inclusiva. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This work addresses the theme of inclusive education from a broad and multidisciplinary perspective, analyzing its impact on students' emotional development. It explores the definition and some contributions of inclusive education, as well as teaching strategies and classroom differentiation as tools to promote the participation of all students. The importance of recognizing various forms of diversity and adapting educational practices to meet students' individual needs is emphasized. Through a review of empirical research and case studies, the effectiveness of these strategies is examined. The criticisms and limitations of inclusive education are analyzed, and the synergies between inclusive education and other educational models are also discussed. The study concludes that inclusive education can have a positive effect on students' emotional development, reinforcing their self-confidence, motivation, and self-esteem; this way the study contributes to the ongoing debate on inclusive education. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament emocional |
ca |
dc.subject.other |
Estratègies d'ensenyament inclusives |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat estudiantil |
ca |
dc.subject.other |
Benestar emocional |
ca |
dc.subject.other |
Equitat educativa |
ca |
dc.subject.other |
Inclusive education |
ca |
dc.subject.other |
Emotional development |
ca |
dc.subject.other |
Inclusive teaching strategies |
ca |
dc.subject.other |
Student diversity |
ca |
dc.subject.other |
Emotional well-being |
ca |
dc.subject.other |
Educational equity |
ca |
dc.title |
L’efecte de les estratègies d’ensenyament inclusives en els estudiants |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|