[cat] El present treball fa un recull de la literatura i recerca d’investigació dels darrers XX
anys la qual conclou informació sobre els conceptes bàsics de l’educació emocional, el
currículum a les Illes Balears i els beneficis d’un clima d’aula emocional, així com del
professional competent i del alumnat que gaudeix d’un desenvolupament integral. A més a
més, conta d’un apartat teòric que em permet desenvolupar la proposta d’intervenció dirigida
a potenciar la consciència emocional i la regulació de les emocions de l’alumnat de 4rt
d’Educació Primària. La proposta, atén els alumnes a partir de diverses activitats centrades en
dues competències socioemocionals “la consciència emocional i la regulació emocional”, no
obstant, també contempla a les famílies i al docent per a un correcte acompanyament.
[eng] This document compiles the literature and research of the last 20 years which concludes
information on the basic concepts of emotional education, the curriculum in the Balearic
Islands and the benefits of an emotional classroom climate, as well as the competent
professional and the student who enjoys a comprehensive development. In addition, it has a
theoretical section that allows me to develop the proposed intervention aimed at enhancing
emotional awareness and the regulation of emotions in 4th grade Primary Education students.
The proposal serves the students through various activities focused on two socio-emotional
skills "emotional awareness and emotional regulation” however, it also considers families and
the teacher for proper support.