El pes dels recursos patrimonials en les primeres guies turístiques de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Novo Malvarez, Maria Margarita
dc.contributor.author Vallbona Vicens, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-09T07:51:18Z
dc.date.available 2025-01-09T07:51:18Z
dc.date.issued 2025-01-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167481
dc.description.abstract [cat] En els inicis del desenvolupament de la indústria turística de Mallorca, a principis del segle XX, les guies turístiques esdevingueren un dels principals elements promocionals de l’illa. Aquestes, com a mediador entre el turista, l’amfitrió i el destí, guien a través del patrimoni, transformat en recurs turístic, i esdevenen un reflex de la realitat social, econòmica, política, urbana i geogràfica de l’època. Sigui natural o cultural, tangible o intangible, el patrimoni no sols prové de les generacions passades, sinó que també és creat a través de la valoració social, en la qual les guies prenen part important, conformant una imatge de l’illa. Així, mitjançant l'anàlisi d’aquestes guies podem veure la capacitat que tenia Mallorca en aquell moment per desenvolupar el que es coneix per turisme cultural. En les seves pàgines es pot observar el distint pes que se’ls donà a uns i a altres recursos turístics en l’època en què s’editaren, així com la forma en aquests que es promocionaren. Per tant, la posada en valor del patrimoni mallorquí es va saber lligar amb l’activitat turística aconseguint enllaçar la defensa i preservació d’aquest amb l’ús i el gaudi turístic. ca
dc.description.abstract [eng] When the development of Mallorca's tourism industry started, at the beginning of the 20th century, tourist guidebooks became one of the island's main promotional elements. These, as a mediator between the tourist, the host and the destination, guide people through heritage, which is transformed into a tourist resource, and become a reflection of the social, economic, political, urban and geographical reality of the time. This heritage, whether natural or cultural, tangible or intangible, not only comes from past generations, but is also created through social assessment, in which guidebooks play an important part, building an image of the island. Thus, through the analysis of these guidebooks we can see the capacity Mallorca had at that time to develop what is known as cultural tourism. In its pages one can observe the different weight that was given to each tourist resource at the time they were published, as well as the way in which they were promoted. Therefore, the enhancement of Majorcan heritage was able to be linked with tourism activity, bringing together the defense and preservation of heritage and the tourist use and enjoyment. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Guia turística ca
dc.subject.other Recurs patrimonial ca
dc.subject.other Patrimoni cultural ca
dc.subject.other Turisme ca
dc.subject.other Mallorca ca
dc.title El pes dels recursos patrimonials en les primeres guies turístiques de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics