La llengua catalana a l'escola: els casos de Catalunya i de les Illes Balears

Show simple item record

dc.contributor Salvà Puig, Sebastià
dc.contributor.author García Prieto, Rocío
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-14T08:38:28Z
dc.date.available 2025-01-14T08:38:28Z
dc.date.issued 2025-01-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167651
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau examina l’ensenyament de la llengua catalana a les escoles dins de l’Estat espanyol, enfocant-se específicament en els casos de Catalunya i les Illes Balears. La investigació analitza les polítiques lingüístiques i educatives vigents, i l’impacte d’aquestes polítiques en l’aprenentatge i ús del català. A més, s’exploren els reptes i necessitats actuals per promoure una educació bilingüe equilibrada i inclusiva. Aquest TFG inclou l'anàlisi de les polítiques lingüístiques i educatives per examinar la seva influència en l'ensenyament del català, l’avaluació de com aquestes polítiques promouen el plurilingüisme, l’exploració de les pràctiques educatives en centres específics com el CEIPIESO Pintor Joan Miró, i la identificació dels obstacles i tensions en la promoció de la llengua catalana a l’educació. Les polítiques lingüistes a Catalunya i les Illes Balears asseguren la presència del català com a llengua vehicular. Tot i això, hi ha desafiaments com el manteniment de l’equilibri lingüístic i les tensions derivades de decisions judicials que demanen una major presència del castellà. Per fer l’aprenentatge del català més atractiu, es recomanen unes activitats de dinamització lingüística. En resum, aquest treball subratlla la importància de les polítiques educatives que promoguin el català com a llengua vehicular i en destaca els beneficis per a la cohesió social, la diversitat lingüística i la inclusió. També remarca la necessitat d’ajustar contínuament aquestes polítiques per respondre als reptes i garantir que tant el català com el castellà siguin valorats i utilitzats en l’àmbit educatiu. ca
dc.description.abstract [eng] This project examines the teaching of the Catalan language in schools within the Spanish State, focusing specifically on the cases of Catalonia and the Balearic Islands. The research analyzes the existing linguistic and educational policies, the impact of these policies on the learning and use of Catalan, and explores the current challenges and needs to promote balanced and inclusive bilingual education. This work includes the analysis of linguistic and educational policies to examine their influence on the teaching of Catalan, the evaluation of how these policies promote multilingualism, the exploration of educational practices in specific centers such as CEIPIESO Pintor Joan Miró, and the identification of obstacles and tensions in the promotion of the Catalan language in education. The linguistic policies in Catalonia and the Balearic Islands ensure the presence of Catalan as the vehicular language. However, there are challenges such as maintaining linguistic balance and tensions arising from judicial decisions that demand a greater presence of Spanish. To make the learning of Catalan more attractive, some linguistic dynamization activities are recommended. In summary, this work highlights the importance of educational policies that promote Catalan as a vehicular language, emphasizing the benefits for social cohesion, linguistic diversity, and inclusion. It also stresses the need to continuously adjust these policies to address challenges and ensure that both Catalan and Spanish are valued and used in the educational field. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Catalunya ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Polítiques lingüístiques ca
dc.subject.other Immersió lingüística ca
dc.subject.other Educació bilingüe ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Catalan language ca
dc.subject.other Catalonia ca
dc.subject.other Balearic Islands ca
dc.subject.other Linguistic policies ca
dc.subject.other Linguistic immersion ca
dc.subject.other Bilingual education ca
dc.subject.other Teaching ca
dc.title La llengua catalana a l'escola: els casos de Catalunya i de les Illes Balears ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics