dc.contributor |
Salvà Puig, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
García Prieto, Rocío |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-14T08:38:28Z |
|
dc.date.available |
2025-01-14T08:38:28Z |
|
dc.date.issued |
2025-01-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/167651 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau examina l’ensenyament de la llengua catalana a les escoles
dins de l’Estat espanyol, enfocant-se específicament en els casos de Catalunya i les Illes
Balears. La investigació analitza les polítiques lingüístiques i educatives vigents, i l’impacte
d’aquestes polítiques en l’aprenentatge i ús del català. A més, s’exploren els reptes i
necessitats actuals per promoure una educació bilingüe equilibrada i inclusiva.
Aquest TFG inclou l'anàlisi de les polítiques lingüístiques i educatives per examinar la
seva influència en l'ensenyament del català, l’avaluació de com aquestes polítiques promouen
el plurilingüisme, l’exploració de les pràctiques educatives en centres específics com el
CEIPIESO Pintor Joan Miró, i la identificació dels obstacles i tensions en la promoció de la
llengua catalana a l’educació.
Les polítiques lingüistes a Catalunya i les Illes Balears asseguren la presència del català
com a llengua vehicular. Tot i això, hi ha desafiaments com el manteniment de l’equilibri
lingüístic i les tensions derivades de decisions judicials que demanen una major presència del
castellà. Per fer l’aprenentatge del català més atractiu, es recomanen unes activitats de
dinamització lingüística.
En resum, aquest treball subratlla la importància de les polítiques educatives que
promoguin el català com a llengua vehicular i en destaca els beneficis per a la cohesió social, la
diversitat lingüística i la inclusió. També remarca la necessitat d’ajustar contínuament aquestes
polítiques per respondre als reptes i garantir que tant el català com el castellà siguin valorats i
utilitzats en l’àmbit educatiu. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This project examines the teaching of the Catalan language in schools within the
Spanish State, focusing specifically on the cases of Catalonia and the Balearic Islands. The
research analyzes the existing linguistic and educational policies, the impact of these policies on
the learning and use of Catalan, and explores the current challenges and needs to promote
balanced and inclusive bilingual education.
This work includes the analysis of linguistic and educational policies to examine their
influence on the teaching of Catalan, the evaluation of how these policies promote
multilingualism, the exploration of educational practices in specific centers such as CEIPIESO
Pintor Joan Miró, and the identification of obstacles and tensions in the promotion of the Catalan
language in education.
The linguistic policies in Catalonia and the Balearic Islands ensure the presence of
Catalan as the vehicular language. However, there are challenges such as maintaining linguistic
balance and tensions arising from judicial decisions that demand a greater presence of Spanish.
To make the learning of Catalan more attractive, some linguistic dynamization activities are
recommended.
In summary, this work highlights the importance of educational policies that promote
Catalan as a vehicular language, emphasizing the benefits for social cohesion, linguistic
diversity, and inclusion. It also stresses the need to continuously adjust these policies to address
challenges and ensure that both Catalan and Spanish are valued and used in the educational
field. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Llengua catalana |
ca |
dc.subject.other |
Catalunya |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Polítiques lingüístiques |
ca |
dc.subject.other |
Immersió lingüística |
ca |
dc.subject.other |
Educació bilingüe |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Catalan language |
ca |
dc.subject.other |
Catalonia |
ca |
dc.subject.other |
Balearic Islands |
ca |
dc.subject.other |
Linguistic policies |
ca |
dc.subject.other |
Linguistic immersion |
ca |
dc.subject.other |
Bilingual education |
ca |
dc.subject.other |
Teaching |
ca |
dc.title |
La llengua catalana a l'escola: els casos de Catalunya i de les Illes Balears |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|