[cat] Aquest treball pretén recollir una sèrie d’activitats, propostes, recursos i eines
dissenyats amb la intenció d’aplicar-los dins les aules d’educació primària i,
concretament, en la matèria de llengua catalana.
La finalitat d’aquesta recopilació és estimular els alumnes fent més dinàmiques
les seves sessions. Qualcunes són activitats que s’han dut a terme en els centres
on hem realitzat les pràctiques, tals com el CEIP Jaume Vidal i el CEIP Climent
Serra i Servera. Per altra banda, hi consten aportacions i bases teòriques de
diversos autors, o simplement suggeriments més personals. I finalment, les
activitats restants són simples remodelacions d’aquelles tasques més
tradicionals, ja que hem considerat donar-los una volta abans de deixar-les de
banda.
Per exposar-ho, hem agrupat les activitats corresponents a través de l’apartat
propostes per treballar les diferents habilitats lingüístiques. Per mitjà d’aquesta
secció, les hem classificades en ortografia, gramàtica, comprensió oral,
comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita.
Partint dels resultats, hem conclòs que les propostes són efectives i que poden
ser considerades com una millora notable per a la majoria dels alumnes.
L'aprenentatge significatiu i realista atreu l’atenció dels nins i nines i genera
motivació. Gràcies a aquesta perspectiva, els infants entenen l’objectiu de les
activitats i poden reproduir-les en el seu dia a dia. A més, es potencia la
cooperació i la feina en grup, ja que és un altre factor considerable i, en certa
manera, els implica dins la societat actual.
[eng] This paper aims to present a series of activities, proposals, resources and tools,
designed with the intention of being applied in primary education classrooms,
specifically in the subject of Catalan language.
The purpose of this compilation is to stimulate students by making their sessions
more dynamic. Some of the activities have been carried out in the educational
centers where we have conducted our internships, CEIP Jaume i Vidal and CEIP
Climent Serra i Servera. Furthermore, contributions and theoretical foundations
from various authors, as well as personal suggestions, are presented. We
preferred to give them a twist instead of leaving them aside.
The activities are presented in the Propostes per a treballar les diferents habilitats
lingüístiques section and are classified into orthography, grammar, listening
comprehension, and written expression.
The analysis of the results has allowed us to conclude that the proposals are
effective and can significantly help to majority of the students. Meaningful and
realistic learning captures the students’ attention and generates motivation.
Thanks to this perspective, children understand the objectives of the activities and
can apply them in their daily lives. Additionally, emphasis is placed on
collaborative work, recognizing its essential role in fostering integration within our
society.