[cat] El present Treball de Fi de Grau es centra en la importància de promoure hàbits
saludables a les escoles per garantir el benestar físic, mental i social a la vida adulta, posant de
manifest destacant l’actual manca d'adherència a aquests hàbits tant entre els adults com entre
els infants i subratllant-ne la importància des d’una edat primerenca de dur a terme una dieta
equilibrada, activitat física regular i un descans adequat per tal d’arribar a ser persones
saludables, tant física com mentalment.
Al llarg d'aquest treball s'aborden diverses qüestions relacionades amb l'estudi teòric
dels hàbits saludables a l'etapa d'educació primària, mitjançant l'exploració del concepte de
salut i la seva evolució al llarg de la història; la importància de l'alimentació, l'activitat física i
el descans en el desenvolupament cognitiu i, per tant, en el rendiment acadèmic dels infants; la
rellevància de la prevenció des de l’àmbit educatiu i de la promoció d’hàbits saludables dins
de l’entorn escolar, així com el paper que exerceix el mestre en l’adquisició d’aquests hàbits.
L'objectiu principal del treball és fer una revisió de la literatura per comprendre l'estat
actual del tema i establir un pla educatiu que conscienciï els infants sobre la importància
d'adoptar hàbits saludables des d'una edat primerenca. En aquest sentit, es desenvolupa una
situació d'aprenentatge composta per vuit sessions que té com a objectiu fomentar l'adopció
d'un estil de vida saludable, conscienciant de les conseqüències negatives d'una inadequada
alimentació o d'un estil de vida sedentari.
[eng] This Final Degree Project focuses on the importance of promoting healthy habits in
schools to guarantee physical, mental and social well-being in adult life, highlighting the
current lack of adherence to these habits both among adults and children and underlining their
importance from an early age of carrying out a balanced diet, regular physical activity and a
suitable rest to reach healthy people, both physically and mentally.
Throughout this work, various issues related to the theoretical study of healthy habits
in the primary education stage are addressed, through the exploration of the concept of health
and its evolution throughout history; the importance of food, physical activity and rest in
cognitive development and, therefore, in the academic performance of children; the relevance
of prevention from the educational field and the promotion of healthy school habits as well.
The main objective of the work is to review the literature to understand the current state
of the subject and establish an educational plan that raises children’s awareness of the
importance of adopting healthy habits from an early age. In this sense, a learning situation is
developed composed of eight sessions that aims to promote the adoption of a healthy lifestyle,
raising awareness of the negative consequences of an inadequate diet or a sedentary lifestyle.