[cat] Aquest Treball de Fi de Grau es centra en una investigació sobre la percepció dels homes
estudiants en disciplines socials respecte a les desigualtats de gènere i com aquesta percepció
incideix en el seu exercici professional futur. Malgrat la tendència cap a la feminització de les
àrees socials, la visió masculina ha estat objecte de menor exploració. Les suposicions
plantejades suggereixen que els estudiants homes podrien mostrar una menor sensibilitat cap a
les problemàtiques de gènere, influenciats per estereotips i expectatives socials. El propòsit
fonamental d'aquest treball és examinar aquesta percepció i la seva connexió amb la pràctica
professional, amb la finalitat d'identificar possibles prejudicis i estereotips que puguin
condicionar l'abordatge de les desigualtats de gènere. A través d'un marc teòric que aborda les
teories de gènere, estereotips i una pràctica professional sensible al gènere, aquesta recerca
aspira a enriquir la comprensió de les perspectives de gènere en l'àmbit de les ciències socials i
proposar estratègies per a una pràctica més equitativa i conscient del gènere en el futur
[eng] This Final Degree Project focuses on research on the perception of male students in
social disciplines with respect to gender inequalities and how this perception affects their future
professional exercise. Despite the tendency towards feminization of social areas, the male
vision has been the subject of less exploration. The assumptions raised suggest that male
students may show less sensitivity to gender issues, influenced by stereotypes and social
expectations. The fundamental purpose of this work is to examine this perception and its
connection with professional practice, in order to identify possible prejudices and stereotypes
that can condition the approach to gender inequalities. Through a theoretical framework that
addresses gender theories, stereotypes and a gender-sensitive professional practice, this
research aims to enrich understanding of gender perspectives in the field of social sciences and
propose strategies for a more equitable and gender-conscious practice in the future