[cat] Dins del marc dels reptes que suposen involucrar a les famílies en l'escola secundària les Comunitats d'Aprenentatge representen una proposta necessària que persegueix la participació d'aquestes dins la vida escolar, tot això amb l'objectiu de millorar la convivència i l'aprenentatge de tot l'alumnat. Autors com Elbjo i Valls (2006) argumenten que no es pot assolir una educació de qualitat, inclusiva i integral sense la participació de tota la comunitat educativa, i fan valdre la col·laboració de les famílies, voluntaris, institucions i associacions de barri com a agents propiciadors d'aquest aprenentatge. Dins d'aquest marc el professor passa a convertir-se en una figura dinamitzadora que coordina la participació de tots aquests agents de l'entorn, els quals aporten les seves idees i iniciatives provinents de les seves experiències vitals resultant així en un aprenentatge més significatiu. A partir d'aquesta proposta teòrica i metodològica, i que té una base experimental duta a terme, aquest treball pretén reconèixer el valor de les aportacions i coneixements que poden dur les famílies a l'aula pel que fa a l'àmbit de l'economia domèstica.