Les competències emocionals en programes socioeducatius parentals de prevenció basats en evidència

Show simple item record

dc.contributor Quesada Serra, Victoria
dc.contributor.author Soler Moreno, Isabel Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-06T12:34:40Z
dc.date.available 2025-02-06T12:34:40Z
dc.date.issued 2023-07-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168601
dc.description.abstract [cat] Les competències emocionals poden definir-se com a la capacitat i habilitat de poder expressar, experimentar i regular els fenòmens emocionals. És fonamental que aquestes es desenvolupin i potenciin en l’àmbit familiar. Aquesta investigació es centra en l’avaluació de la presència de competències emocionals contemplades en els manuals del PCF-Affect i de la percepció del desenvolupament d’aquestes en el programa per part de les persones formadores. Per fer-ho possible s’ha fet ús de l’entrevista grupal semiestructurada i de l’anàlisi manual de les diferents activitats incloses en l’estructura dels manuals. A nivell metodològic es farà ús de la metodologia qualitativa, realitzant una anàlisi acurada de la realitat individualitzada percebuda per part de les formadores i realitzant una revisió específica de totes les activitats incloses en els manuals del programa, tant les competències emocionals treballades de forma evident com les possibles inferències que es podrien fer. En relació als resultats, tant l’anàlisi dels tres manuals del programa com la percepció de les formadores, confirmen el treball en competències emocionals en el programa PCF-Affect. En conclusió, es reafirma la importància del treball en competències emocionals en els programes socioeducatius i/o parentals basats en l’evidència per assoliment de beneficis a nivell familiar. ca
dc.description.abstract [eng] Emotional competences can be defined as the ability and capacity to express, experience and regulate emotional phenomena. It is essential that these are developed and strengthened in the family sphere. This research focuses on the evaluation of the presence of emotional skills contemplated in the PCF-Affect manuals and the perception of the development of these in the program by the trainers. To make this possible, use has been made of the semistructured group interview and the manual analysis of the different activities included in the structure of the manuals. At a methodological level, qualitative methodology has been used, carrying out a careful analysis of the individualized reality perceived by the trainers and carrying out a specific review of all the activities included in the program manuals, both the emotional skills worked on in an obvious way and the possible inferences that could be made. In relation to the results, both the analysis of the three manuals of the program and the perception of the trainers, confirm the work on emotional skills in the PCF-Affect program. In conclusion, the importance of working on emotional skills in socio-educational and/or parenting programs based on evidence to achieve benefits at the family level is reaffirmed. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Pares ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other PCFAffect ca
dc.subject.other Programes socio-educatius ca
dc.subject.other Emotional skills ca
dc.subject.other Parents ca
dc.subject.other Family ca
dc.subject.other Socio-educational ca
dc.subject.other Parental programs ca
dc.subject.other Parentals ca
dc.title Les competències emocionals en programes socioeducatius parentals de prevenció basats en evidència ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:27:21Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics