[cat] El present estudi té per objecte analitzar l’evolució experimentada per l’educació femenina en
el municipi d’Estellencs (1939-1975), mitjançant la comparació entre la recerca de fonts
escrites, amb la pràctica, informació proporcionada per sis exalumnes del municipi
d’Estellencs. Els resultats emprats són significatius, ja que, de manera general, es veu una
evolució en l’educació durant les diferents etapes històriques, paral·lela a l’avanç polític,
social, econòmic i cultural. A més, s’observa l’evolució dels habitants del municipi, i com
aquesta afecta de manera directe a l’educació dels infants. Per tant, es pot contemplar les
diferents tècniques, mètodes, espais i recursos que s’han anat emprant fins avui en dia.
[eng] This study pretends to analyze the evolution of the female education in Estellencs (1939-1975),
by way of comparation between the information removed of internet, and the practice, which
comes to six interviews of six ex-students that were matriculated at the school of Estellencs.
The results are meaningful due to the evolution that it can observe during the different historic
stages, in parallel of politics, social, economic, and cultural changes. In fact, we can notice the
evolution of the residents in the municipality, and how this affects on the education system.
Therefore, we can study the different techniques, methods, places, and resources that they used
until nowadays.