[cat] En aquest treball es pretén mostrar la importància d’aprendre les matemàtiques mitjançant
el joc, la manipulació, l’experimentació, la investigació i la resolució de problemàtiques
reals de la vida quotidiana que s’acosten als interessos dels infants. També es pretén
mostrar que les matemàtiques són tot allò que ens envolta i que és important que ja des
d’Educació Infantil es vegin les matemàtiques com una oportunitat d’oferir als infants
estratègies i aprenentatges per desenvolupar-se autònomament en la vida diària emprant
el raonament lògic i matemàtic.
Aquest treball presenta un recull de 4 propostes de situacions d’aprenentatges
dissenyades i planificades per treballar les matemàtiques a 3 anys mitjançant el joc
simbòlic i la resolució de problemes de manera significativa i vivencial. Aquestes propostes
de situacions d’aprenentatge s’han duit a la pràctica i es pot trobar una anàlisi de cada una
de les propostes i una eina en forma de graella per avaluar cada situació d’aprenentatge.
[eng] In this work we intend to show the importance of learning mathematics through play,
manipulation, experimentation, research and the resolution of real problems of everyday life
that are in line with the interests of children. It is also intended to show that mathematics is
everything that surrounds us and that it is important to see mathematics as an opportunity
to offer children strategies and learning to develop autonomously in everyday life through
logical and mathematical reasoning.
This work presents a collection of 4 proposals of learning situations designed and planned
to work mathematics at 3 years old through symbolic play and problem solving in a
meaningful and experiential way. These proposed learning situations have been put into
practice and an analysis of each of the proposals can be found as well as a grid to evaluate
each learning situation.