El gènere epistolar com a recurs didàctic i emocional

Show simple item record

dc.contributor Pol Payeras, Francisca
dc.contributor.author Cazorla Soto, Encarna
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-20T12:55:25Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168797
dc.description.abstract [cat] Des de temps immemorials les cartes han estat el canal d’expressió escrita que s’ha fet servir per transmetre quelcom a algú llunyà o absent. El missatge ha pogut ser de tipus formal o informal segons el motiu de la carta i de la relació que hi ha entre l’emissor i el receptor. Avui els avenços tecnològics han aconseguit la immediatesa i, fins i tot, que ens puguem dir les coses cara a cara gràcies a les vídeo trucades. Per això, la utilització de les cartes ha quedat relegat a usos administratius o bancaris, pràcticament ja no ens escrivim amb familiars i amics que viuen enfora de nosaltres i, els joves d’avui, per ventura, no han escrit mai una carta. Aquest treball pretén que l’estudiant conegui i practiqui l’escriptura epistolar, que visqui l’experiència personal d’escriure dirigint-se a algú amb la reflexió i el mirar cap endins que això comporta i, finalment, que observi els efectes o canvis que aquesta tasca ha pogut provocar en un mateix, en el grup de treball i en el grup de classe. Per això, s’ha triat per realitzar les activitats de la proposta didàctica, l'escriptora de Mercè Rodoreda i el tema de l'exili com a primera referència epistolar. Se treballarà amb els grups de quart de la ESO que, a més de la redacció de cartes, realitzaran altres feines associades com crear una llista de reproducció musical de l’exili. En definitiva, s’intentarà que amb aquesta proposta didàctica els alumnes trobin en el gènere epistolar el que Virginia Woolf hi va trobar: “és l’art més humà, atès que enfonsa les arrels en l’amor als amics”. ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Exili ca
dc.subject.other Carta ca
dc.subject.other Epistolari ca
dc.subject.other emocions ca
dc.title El gènere epistolar com a recurs didàctic i emocional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:54:49Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics