[spa] Les aules hospitalàries exerceixen un paper fonamental en el benestar emocional dels
nens hospitalitzats. Aquestes aules ofereixen un entorn educatiu adaptat que els permet
continuar amb la seva educació malgrat l’hospitalització, minimitzant així la interrupció
en el seu procés educatiu. La continuïtat educativa és crucial per a proporcionar un sentit
de normalitat i estabilitat en un període de gran incertesa i estrès, com és el que viuen
aquests nens. A més dels beneficis acadèmics, les aules hospitalàries són essencials per al
benestar emocional dels nens. La interacció amb altres nens i amb el personal docent
especialitzat ajuda a eliminar sentiments d'aïllament i ansietat que poden sorgir a causa
de l'hospitalització. Les activitats educatives i recreatives proporcionen una distracció
positiva, la qual cosa contribueix a reduir l'estrès i la por associats amb el tractament
mèdic. I l’enfocament personalitzat de les aules hospitalàries, que considera les
necessitats emocionals i psicològiques de cada nen, fomenta un ambient de suport i
comprensió. En resum, les troballes qualitatives del present treball afirmen que les aules
hospitalàries són un espai crucial que contribueix significativament al benestar emocional
dels nens i de les seves famílies, ajudant-los a enfrontar millor l'hospitalització
[eng] Hospital classrooms play a key role in the emotional well-being of hospitalised children.
These classrooms provide an adapted educational environment that allows them to
continue their education despite hospitalisation, thus minimising disruption to their
educational process. Educational continuity is crucial to provide a sense of normality and
stability in a period of great uncertainty and stress, such as that experienced by these
children. In addition to the academic benefits, hospital classrooms are essential for
children's emotional well-being. Interaction with other children and specialised teaching
staff helps to eliminate feelings of isolation and anxiety that can arise from
hospitalisation. Educational and recreational activities provide a positive distraction,
which helps to reduce the stress and fear associated with medical treatment. And the
personalised approach of hospital classrooms, which consider the emotional and
psychological needs of each child, fosters a supportive and understanding environment.
In summary, the qualitative findings of this paper affirm that hospital classrooms are a
crucial space that contributes significantly to the emotional well-being of children and
their families, helping them to cope better with hospitalisation