[cat] L’objectiu general d’aquest Treball de Fi de Màster radica en el fet de conèixer i
analitzar el rol tant dels pares com de les mares en l'atenció primerenca per així poder
identificar i comprendre les necessitats que presenten dins aquest context. Es donarà
resposta a l’objectiu principal a partir d’una revisió sistemàtica de la literatura (RSL),
mitjançant la metodologia PRISMA. La quantitat final d’articles emprats en aquesta
revisió ha estat un total de 19, després d’haver-hi realitzat un cribatge tenint en compte
criteris d’exclusió com l’any de publicació i la duplicació o repetició dels continguts. S’ha
de tenir en compte que els pares i/o les mares són personatges clau en el desenvolupament
de qualsevol fill. Sobretot pels fills que reben atenció primerenca amb l’objectiu de donar
respostes a les necessitats transitòries o permanents que pateixen durant el període d’edat
de 0 a 6 anys (Grupo de Atención Temprana, 2019). En moltes d’ocasions, els pares i/o les
mares han estat oblidades en els models tradicionals de l’atenció primerenca, encara que
això s’ha vist modificat amb el pas del temps fins arribar al model centrat en les famílies.
Així doncs, en aquest article es coneixerà les característiques principals del concepte
d’atenció primerenca, els models mencionats i alguns recursos o estratègies per fer front
a les necessitats diàries que pateixen tant els pares com les mares d’aquests infants
[eng] The general objective of this Master's thesis is to know and analyze the role of
both peers and mares in primary care in order to identify and understand the needs that
arise in this context. The main objective will be answered through a systematic literature
review (SLR), using the PRISMA methodology. The final number of articles published
in this review was a total of 19, after screening taking into account exclusivity criteria
such as time of publication and duplication or repetition of content. It should be taken
into account that peers and/or maras are key characters in the development of any filler.
Especially the fillers that receive primary care with the objective of responding to the
transitory or permanent needs that arise during the edat period from 0 to 6 years (Grupo
de Atención Temprana, 2019). In many occasions, peers and/or seas have been obliged in
the traditional models of primary care, although sometimes it has been modified with the
passage of time to reach the family-centered model. Thus, this article will discuss the
main characteristics of the concept of primary care, the aforementioned models, and some
resources or strategies for coping with the daily needs posed by both peers and the mares
of these children