Feim la volta al món? Situació d'aprenentatge en l’àrea de música i revisió de la pròpia pràctica docent

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Crespí Bonet, Margalida
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-26T09:59:48Z
dc.date.available 2025-02-26T09:59:48Z
dc.date.issued 2025-02-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168910
dc.description.abstract [cat] La societat es troba en constant canvi a causa de factors com la globalització, les guerres o les desigualtats econòmiques. Tot això, fa que les migracions siguin presents arreu del món generant una realitat educativa dominada per la diversitat cultural i social. Per aquest motiu, la situació d’aprenentatge en qüestió pretén donar a conèixer a tot l'alumnat les tradicions culturals de diferents indrets del món, centrant-se especialment en la música i la dansa. Ambdós aspectes van fortament lligats als valors que constitueixen a les persones. És per això que, a més de tractar l’àrea de música del currículum oficial, també es treballen aspectes del currículum ocult. Per concloure la situació d’aprenentatge es tractarà la música i dansa tradicional mallorquina, incentivant a l’alumnat a cuidar-la i difondre-la. D’altra banda, gràcies a l’esmentada intervenció professional es planteja una revisió de la mateixa pràctica docent per mitjà de la metodologia investigació-acció. Doncs, s’estableixen punts forts i aspectes de millora per mitjà de quatre agents avaluadors. La metodologia emprada es basa en la investigació d’aspectes teòrics per mitjà de diferents fonts, entrevistes a professionals de l’àmbit, l’elaboració de la situació d’aprenentatge, la posada en pràctica i revisió d’aquesta i la creació d’un pla per analitzar i millorar la mateixa pràctica docent. ca
dc.description.abstract [eng] Society is constantly changing due to factors such as globalisation, wars and economic inequalities. All of this means that migrations are present all over the world, generating an educational reality dominated by cultural and social diversity. For this reason, the learning situation in question aims to make all pupils aware of the cultural traditions of different parts of the world, with a special focus on music and dance. Both aspects are closely linked to the values that make up people. This is why, as well as dealing with the music area of the official curriculum, aspects of the hidden curriculum are also dealt with. To conclude the learning situation, traditional Mallorcan music and dance will be dealt with, encouraging pupils to take care of it and disseminate it. On the other hand, thanks to the aforementioned professional intervention, a revision of the teaching practice itself is proposed by means of the research-action methodology. Thus, strong points and aspects for improvement are established by means of four evaluation agents. The methodology used is based on research into theoretical aspects through different sources, interviews with professionals in the field, the elaboration of the learning situation, the implementation and revision of this situation and the creation of a plan to analyse and improve one's own teaching practice. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Dansa ca
dc.subject.other Multiculturalitat ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Tradició ca
dc.subject.other Valors ca
dc.subject.other Metodologia investigació-acció ca
dc.subject.other Music ca
dc.subject.other Dance ca
dc.subject.other Multiculturalism ca
dc.subject.other Culture ca
dc.subject.other Tradition ca
dc.subject.other Values ca
dc.subject.other Action-research methodology ca
dc.title Feim la volta al món? Situació d'aprenentatge en l’àrea de música i revisió de la pròpia pràctica docent ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics