[cat] El present Treball de Fi de Màster pretén fer una proposta de millora de les
biblioteques escolars dels centres d’Educació Secundària Obligatòria de
Mallorca. Per dur-la a terme, es comença amb una revisió sobre la legislació
sobre les biblioteques escolars, tant a escala nacional com autonòmic.
Seguidament, i per a obtenir una visió més pròxima a la realitat de les
biblioteques escolars de Mallorca, es du a terme una enquesta sobre el
funcionament d’aquestes, se’n fa una anàlisi exhaustiva per poder extreure’n un
diagnòstic i, posteriorment, fer-ne una proposta de millora.
La proposta de millora pretén ser, tot i ser parcial, ambiciosa, ja que parteix de
la valuosa informació extreta de l’anàlisi d’unes dades actuals i de primera mà,
car qui respon l’enquesta són els responsables de les biblioteques escolars, la
qual cosa permet fer un diagnòstic parcial de la realitat actual i fer propostes
adients, que, d’aquesta manera resulta una proposta prescriptiva, però realista.
La proposta consta de dues parts, la primera, centrada en el funcionament i
l’estructura interna i externa de la biblioteca escolar; la segona està orientada
en propostes de dinàmiques, iniciatives i activitats que engresquin els alumnes
a fer servir les biblioteques dels seus centres.