Educació en l'ús responsable de les xarxes socials: una proposta didàctica per a l'aula de música de 1r d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Pons Amengual, Margalida
dc.contributor.author Mondragón Munar, Marcos
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-27T07:13:31Z
dc.date.issued 2023-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168941
dc.description.abstract [cat] A l'era digital en què vivim, l'accés a les xarxes socials s’ha convertit en una part integral de la vida quotidiana de les persones, especialment entre els joves i adolescents. Aquestes plataformes socials ofereixen una infinitat d'oportunitats per a la comunicació, la interacció i l'expressió personal, però també plantegen desafiaments i riscos, com el ciberbullying, la pèrdua de privadesa o el sexing. L’objectiu principal d’aquest treball és l’elaboració d’una proposta didàctica per educar en el bon ús de les xarxes socials a través de l’assignatura de música. L’estudi aprofundeix en els principals riscos als quals s’exposen els adolescents a l’hora d’utilitzar les xarxes socials. El treball està dividit en dos apartats diferenciats, per una banda el marc teòric recull aquelles problemàtiques que suposa el mal ús de les xarxes socials i, per altra banda, l’elaboració d’una proposta didàctica, contextualitzada en l’IES La Ribera però que pot ser adaptada a la realitat de diferents instituts. Amb l’aplicació d’aquesta proposta, els alumnes de primer d’ESO són educats en el bon ús de les xarxes socials alhora que treballen sabers bàsics i competències de la marèria de música. ca
dc.description.abstract [eng] In the digital age we live in, access to social networks has become an integral part of people's daily lives, especially among young people and teenagers. These social platforms offer endless opportunities for communication, interaction and self-expression, but they also pose challenges and risks, such as cyberbullying, loss of privacy or sexting. The main objective of this work is the development of a didactic proposal to educate in the good use of social networks through the subject of music. The study delves into the main risks to which teenagers are exposed when using social networks. The work is divided into two distinct sections, on the one hand the theoretical framework includes those problems that the misuse of social networks entails and, on the other hand, the elaboration of a didactic proposal, contextualized in the IES La Ribera but which can be adapted to the reality of different institutes. With the application of this proposal, first year ESO students are educated in the proper use of social networks while working on basic knowledge and skills in the field of music. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Xarxes socials ca
dc.subject.other Educació digital ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Ciberbullying ca
dc.subject.other Sexting ca
dc.title Educació en l'ús responsable de les xarxes socials: una proposta didàctica per a l'aula de música de 1r d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:54:24Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics