Ús del pòdcast per fomentar l'aprenentatge científic des d'una perspectiva globalitzadora

Show simple item record

dc.contributor Mir Mas, Margalida
dc.contributor.author Perelló Rosselló, Joana Aina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-27T07:38:55Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168944
dc.description.abstract [cat] En el projecte desenvolupat a continuació, es presenta una proposta didàctica que contempla la utilització d’un pòdcast com un mètode innovador amb l’objectiu d’augmentar la comprensió i la motivació de l’alumnat d’educació secundària cap a l’estudi de les ciències. L’ensenyament-aprenentatge de la ciència en els centres educatius i la seva didàctica sovint es veuen obstaculitzats, perquè la ciència en moltes ocasions és percebuda com una assignatura difícil i avorrida. Aquest fet dona lloc a un desinterès i desmotivació general de l’alumnat. D’aquesta manera, aquesta proposta pretén apropar la ciència a l’alumnat, fent-los partícips en un projecte que inclou l’ús d’un mitjà de comunicació, el pòdcast, que aquests darrers anys ha guanyat popularitat i, a més a més, és àmpliament conegut entre la població jove. La finalitat és promoure un aprenentatge actiu i participatiu i, al mateix temps, oferir un ensenyament científic més atractiu i significatiu. Aquesta proposta s’enfocarà de manera interdisciplinària, involucrant coneixements de diferents àrees, necessàries per a desenvolupar el pòdcast. Es pretén combinar coneixements propis de l’àmbit de la ciència amb aspectes relacionats amb l’àmbit lingüístic, com l’expressió oral i escrita i les habilitats de síntesi i comunicatives, afavorint així un aprenentatge i desenvolupament més complet. En definitiva, aquest enfocament més proper i atractiu per l’alumnat aspira a millorar l’actitud i la percepció que l’alumnat té de les ciències, de manera que sentin més curiositat i motivació per experimentar i assimilar els conceptes científics que tradicionalment s’han explicat de forma expositiva i poc participativa. ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Pòdcast ca
dc.subject.other Didàctica ciències ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Competències lingüístiques ca
dc.title Ús del pòdcast per fomentar l'aprenentatge científic des d'una perspectiva globalitzadora ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:54:21Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics