dc.contributor |
Mir Mas, Margalida |
|
dc.contributor.author |
Perelló Rosselló, Joana Aina |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-27T07:38:55Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168944 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el projecte desenvolupat a continuació, es presenta una proposta didàctica que contempla la utilització d’un pòdcast com un mètode innovador amb l’objectiu d’augmentar la comprensió i la motivació de l’alumnat d’educació secundària cap a l’estudi de les ciències. L’ensenyament-aprenentatge de la ciència en els centres educatius i la seva didàctica sovint es veuen obstaculitzats, perquè la ciència en moltes ocasions és percebuda com una assignatura difícil i avorrida. Aquest fet dona lloc a un desinterès i desmotivació general de l’alumnat. D’aquesta manera, aquesta proposta pretén apropar la ciència a l’alumnat, fent-los partícips en un projecte que inclou l’ús d’un mitjà de comunicació, el pòdcast, que aquests darrers anys ha guanyat popularitat i, a més a més, és àmpliament conegut entre la població jove. La finalitat és promoure un aprenentatge actiu i participatiu i, al mateix temps, oferir un ensenyament científic més atractiu i significatiu. Aquesta proposta s’enfocarà de manera interdisciplinària, involucrant coneixements de diferents àrees, necessàries per a desenvolupar el pòdcast. Es pretén combinar coneixements propis de l’àmbit de la ciència amb aspectes relacionats amb l’àmbit lingüístic, com l’expressió oral i escrita i les habilitats de síntesi i comunicatives, afavorint així un aprenentatge i desenvolupament més complet. En definitiva, aquest enfocament més proper i atractiu per l’alumnat aspira a millorar l’actitud i la percepció que l’alumnat té de les ciències, de manera que sentin més curiositat i motivació per experimentar i assimilar els conceptes científics que tradicionalment s’han explicat de forma expositiva i poc participativa. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
5 - Ciències pures i naturals |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Pòdcast |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica ciències |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.subject.other |
Competències lingüístiques |
ca |
dc.title |
Ús del pòdcast per fomentar l'aprenentatge científic des d'una perspectiva globalitzadora |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T13:54:21Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|